Arbetsledare/Personlig assistent - MejDej-kooperativet - Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Ängelholm
Arbetsledare/Personlig assistent
MejDej-kooperativet / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Höganäs
Visa alla jobb hos MejDej-kooperativet i Ängelholm

Har du erfarenhet av arbetsledning inom personlig assistans eller inom vård och omsorg? Jag behöver nyanställa en arbetsledare som även ska kunna tjänstgöra som assistent till viss del.

Jag är en 57-årig kvinna i Vejbystrand som är medlem i MejDej-kooperativet eftersom jag där kan ha en självvald och självstyrd personlig assistans. MejDej-kooperativet åtar sig arbetsgivarskapet för anställda assistenter medan arbetsledaren, tillsammans med mina närstående, t ex väljer assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Kooperativet strävar efter att ha en så god kompetens som möjligt hos alla anställda och är måna om att såväl medlemmar som anställda ska känna sig tillfreds med kooperativet som assistansanordnare och arbetsgivare.
Anställda har möjlighet att ta del av de utbildningar som erbjuds samt av subventionerad friskvård. Mer information finns på vår hemsida; www.mejdej.se
MejDej-kooperativet är en IfA-godkänd verksamhet ( www.intressegruppen.info ) Kooperativet har ett femtiotal medlemmar och ca 350 anställda assistenter.

Jag bor i Vejbystrand i ett modernt 1-planshus. Jag är rullstolsburen och behöver hjälp med bl a toalettbesök, av- och påklädning, matlagning, träning mm. Intressen jag har är bl a baka, laga mat, promenera.

Att arbeta med arbetsledning hos mig innebär att du ska kunna leda och fördela arbetet kring min assistans på ett strukturerat sätt. I min vardag är det viktigt att alla arbetar efter samma rutiner och de arbetsbeskrivningar som finns. Du ska ha lätt för att arbeta i team - arbetet bygger på samarbete tillsammans med assistenterna och mina närstående. Du ska även ha lätt för att kommunicera med alla och det är en fördel om du är bra på att se möjligheter. Det är du som ska ansvara för att allt arbete som behöver göras blir gjort och dessutom med god kvalitet. För att kunna utföra detta arbete tror vi att du har erfarenhet både från arbetsfältet och med arbetsledande uppgifter. Vi tror också att det är en fördel om du är mer än 30 år.

Utöver arbetet som arbetsledare behöver du tjänstgöra viss tid av arbetstiden som assistent. Det ger den helhetssyn som vi tror behövs för att ha kunskap om de dagliga rutinerna på arbetsplatsen.

Jag har hund och katt och därför får du inte vara allergisk mot dessa. Det är också en fördel om du har körkort då jag har egen bil men inte kan framföra denna. Vi välkomnar både manliga och kvinnliga sökande.

Vet du med dig att du har kvalifikationerna för ett arbete både som arbetsledare och assistent är du välkommen med din ansökan via mail. Vi vill att ansökan består av ett personligt brev tillsammans med en meritförteckning.

Publiceringsdatum
2008-02-15

Anställningstyp/arbetstider
Deltid enligt överenskommelse. Vikariat med tillträde snarast.

Ersättning
MejDej-kooperativet tillämpar individuell lönesättning. MejDej-kooperativet har kollektivavtal mellan KFO och SKAF.

Kontakt
Margareta Persson, 044-100730 Växel, margareta@mejdej.se , Assistanssamordnare

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2008-03-07
Ange följande referens när du ansöker: 2008-185
Vi tar emot ansökan via epost: margareta@mejdej.se

Företag
MejDej-kooperativet
Box 53
29121 KRISTIANSTAD
Telefonnummer: 044-10 07 30
E-postadress: agneta@mejdej.se
Mer information på www.mejdej.se

Jobbnummer
131881

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MejDej-kooperativet: