Arbetsledare / administrativ assistent.

Belles Kids Care AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Belles Kids Care AB i Örebro, Kumla, Täby eller i hela Sverige

Utgångspunkt för ditt arbete
Din roll är att ge service till alla i företaget genom att vara noggrann, strukturerad och servicemannen. Du är spindeln i nätet och står för struktur och support. Med en positiv inställning och ett stort engagemang håller du ordning samt skapar strukturer som ger goda förutsättningar för alla i företaget att hålla ordning inom alla områden. I din roll ingår mycket kontakt med andra människor, såväl företag, som kunder, leverantörer och myndigheter.
I allt ditt arbete är det centralt att du alltid har kunden i fokus och att du har en affärsmässig approach. Du ska fråga dig hur det du gör uppfattas av företagets kunder och hur det du gör skapar värde för företaget för att på bästa sätt arbeta med kundfokus och affärsmässighet som mål. I din arbetsledande roll ingår att jobba för en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor.
Dina ansvarsområden
Din roll är att ansvara för företagets administration genom att leda, utveckla, förbättra system och rutiner samt utföra den löpande administrationen. Exempel på områden är lön, sälj och ekonomi.
Du ansvarar för kunder och ser till att kunden får hjälp, och tilldelar personal kunduppdrag efter godkänd offert/ godkännande av ansökan.

Publiceringsdatum
2021-10-03

Arbetsuppgifter
Löneadministration:
Du är ansvarig för alla anställdas löner. I detta kommer du att arbeta med hela löneprocessen inklusive tidredovisning, uppdateringar och underhåll av lönesystem samt rapportering och statistik.
Andra uppgifter som ingår är: hantering av reseräkningar, anmälan till AMF, Collectum och liknande, avtalsförsäkringar och andra försäkringar, underlag för inbetalning av skatteredovisning, stämma av arbetsgivaravgift, lönerevisionsunderlag, anställningsavtal samt att rapportera till offentliga myndigheter. Det ligger även på ditt ansvar att tillse att personalhandboken är uppdaterad på ovanstående områden.
Ekonomiadministration:
Inom ekonomiadministrationen ska du tillse företagets olika kontrakt och avtal, följa upp budgetsiffror och se till så att allt stämmer, utarbeta statistik till intern och extern användning, ta hand om in- och utbetalningar, utföra grundläggande ekonomisk administration som fakturering, sköta företagets bokföring, kontrollera så att alla uppgifter stämmer med kvitton, fakturor och reseräkningar.
Säljadministration:
Du kommer att arbeta som koordinator för företagets pedagoger/ Nannysar . Du kommer t.ex. ta emot nya ansökningar hanterar dem och skickar till den myndighet det berör, du kommer att skicka och ta emot offert , skicka fakturor, uppdatera och göra ändringar på hemsidan, lägga upp priser, lägga in nya kunder i affärssystemet, skicka ordererkännande till kund, informera kunden vid eventuella leveransändringar samt ge service till kunder av olika slag. Vidare jobbar du nära pedagogerna med att svara på frågor, arbeta med säljprognoser samt att ta fram säljstatistik.

Övrig information
Du kommer att arbeta med daglig administration i form av till exempel databasuppdateringar, registrering, arkivering och mötesbokning och föra mötesprotokoll.
Det ingår också som en naturlig del att arbeta med problemlösning och undersökning av avvikelser. Andra avdelningar du samarbetar med är vår förskole enheter Förskole enheter . Du är även den personen i företaget som besitter de bästa kunskaperna i vissa datorprogram och har som uppgift att instruera andra i personalen i de olika programmen.
Du ska även i samarbete med personalansvarige planera kompetensutveckling av den administrativa personalen med tanke på framtida behov utifrån företagets affärsplan.
I din roll ingår resor till våra enheter, det är ett krav att du har körkort och tillgång egen bil .
Övriga arbetsuppgifter
Förutom ovan nämnda arbetsuppgifter ska du i övrigt vara din chef behjälplig, det kan gälla många olika saker som behöver utföras.
Det här erbjuder vi:
Förmåner
Friskvårdsbidrag till massage varje månad
2 planeringsdagar per år med hotellövernattning med SPA och middag
Afterwork flera gånger per år
Uppvaktning med gåva vid födelsedag
Olika gåvor vid olika helgdagar under året
tillgång till Spa-anläggning finns som man kan boka en gång per månad

För denna tjänst krävs utdrag ur belastningsregistret, du kan söka det hos polisens hemsida.
Vi hanterar endast ansökningar som uppfyller kraven.
Varmt välkommen med din ansökan!

Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-02

Företag
Belles Kids Care AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AD21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Belles Kids Care AB (org.nr 559015-6500)

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: cv@fjarilen.com

Jobbnummer
6012082

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Belles Kids Care AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Belles Kids Care AB: