Arbetshandledare till EDV

Gävle kommun, Bemanningsenheten / Vårdarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Bemanningsenheten i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Som arbetshandledare på EDV på Gävle Kommun är du anställd på Bemanningsenheten som är organiserad under Styrning och Stöd. Din arbetsplats kommer att vara inom sektor Välfärd Gävles verksamheter. Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer.


Publiceringsdatum
2021-12-21

Arbetsuppgifter
Uppdraget som Arbetshandledare innebär att du är stöd för ca 20 brukare som har en Enskild plats som Daglig verksamhet enligt LSS. Enskild plats innebär att brukaren har sin sysselsättning på en arbetsplats ute i samhället.
Arbetshandledarens roll innebär god samarbetsförmåga då Du ska besöka och ge ett pedagogiskt stöd till brukaren och dennes kontakter på arbetsplatsen. Du ska ha lätt för att ta kontakt med andra aktörer runt brukaren, som innefattar kontakter med anhöriga, gode män och företag vi samverkar med.


Kvalifikationer
Krav på Pedagogisk utbildning eller vård och omsorgsutbildning.

Krav på en längre erfarenhet av att ha arbetat med målgruppen som gett dig förmågan att anpassa ditt bemötande i förhållande till brukarens förutsättningar och behov.

Krav på dokumentationsvana i Treserva.

Har kunskap om olika kognitiva och psykiska funktionsnedsättningar samt hur man förhåller sig till dessa på ett professionellt sätt.

Grundläggande kunskap i MI till syfte att främja motivation och beteendeförändring.

Erfarenhet och kunskaper om lågaffektivt bemötande.

Krav på B-körkort.



ÖVRIGT
Urvalsprocessen kommer att påbörjas i januari.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tidsbegränsad anställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: 2022-02-01 , upphör: 2022-04-30 .

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gävle kommun, Bemanningsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C71461".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gävle kommun, Bemanningsenheten

Kontakt
Bemanningsenheten
rekrytering.vik@gavle.se
026-17 80 00

Jobbnummer
6200924

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Bemanningsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Bemanningsenheten: