Arbeta med kundservice för Electrolux!

Webhelp Nordic / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Webhelp Nordic i Solna, Stockholm, Upplands Väsby, Norrköping, Linköping eller i hela Sverige

Vi söker nu fler kundservicemedarbetare till Electrolux där vi ger rådgivning och service till befintliga kunder.

Första tiden hos Webhelp

De första två veckorna hos Webhelp får du som nyanställd en omfattande utbildning inför det framtida arbetet. Under utbildningen får du bland annat lära dig de om de system som används, processer för att söka information samt kundhantering. För att få en större förståelse för hur samtal kan se ut får du i ett inledande skede medlyssna på när kollegor tar samtal.

Publiceringsdatum
2017-06-09

Dina arbetsuppgifter
När du fått alla grundläggande kunskaper via utbildningen börjar det bli dags att ta egna samtal och lägga serviceordrar. Ditt arbete innefattar att ta emot inkommande samtal som ofta handlar om behov av service på vitvaror samt frågor kring produkter och garanti. Det primära i ditt arbete är att bemöta kunder med lyhördhet och engagemang samt att kunna anpassa ditt bemötande utefter kundens behov. Samtalen du tar emot kan både vara på svenska samt norska, varför vi söker dig som har en förståelse för bägge språken. I ditt team finns mentorer med gedigen kunskap och erfarenhet tillgängliga för att stötta dig under din första tid. Vidare ges du kontinuerlig coachning av din Team Manager som aktivt uppmuntrar dig i din fortsatta utveckling hos oss.

"Det som är så skönt är att du får ta eget ansvar men lämnas aldrig helt på egen hand - det kommer alltid finnas mentorer att rådfråga om stort och smått." - Johanna Skog, Advisor Electrolux

Utvecklingsmöjligheter

För den som strävar efter att utvecklas i arbetet finns i denna kundtjänst olika områden som du kan vidareutbilda dig inom. Detta kan exempelvis vara kundrådgivning inför köp, orderläggning av reservdelar och tillbehör samt hantering av kundtjänstmail. Du har alltid regelbunden kontakt med din Team Manager som ger dig feedback och stöd, och med denna person diskuterar du även individuella utvecklingsmöjligheter.

Stämningen på kontoret

Hos Electrolux arbetar idag ett glatt gäng på 40 personer, som alla hjälper och stöttar varandra i arbetet. För att stärka sammanhållningen i gruppen anordnas team aktiviteter med jämna mellanrum där teamet tillsammans bestämmer aktivitet.

"Då vi alla arbetar mot samma mål, att hjälpa kunderna, finns ingen individuell rivalitet utan det känns verkligen att vi är ett team." - Johanna Skog, Advisor Electrolux

Arbetstider

Kundtjänsten har öppet 7.30-18.00 på vardagar och det är under detta tidsspann som arbetstiderna förläggs, vilket innebär att kvällar och helger är fria. Schemat släpps inför varje månad så det finns goda möjligheter att planera runtomkring. Du har även möjlighet att lämna vissa önskemål kring schema samt byta pass med kollegor.

Är det dig vi söker?

Vi tror att du som söker tjänsten är en kommunikativ och lyhörd person. Du har kunden i fokus och brinner för service. Vidare är du lösningsfokuserad och strävar aktivt efter utveckling av dina resultat.
Vi ser att du som söker har grundläggande datakunskaper i Microsoft Office samt godkända betyg i svenska A och engelska A. Har du kunskaper i norska i tal och skrift ser vi detta som meriterande.

Om jobbet

Region
Stockholm

Arbetstid / Varaktighet
De två första månaderna arbetar du på 75 % visstid och därefter övergår anställningen till en deltidsanställning, ca 10-20 timmar/vecka. Har du möjlighet att arbeta mer kommer vi givetvis se över möjligheterna för detta.

Arbetstiden är förlagd under våra öppettider: Vardagar 07:30-18:00.

Utbildningsbakgrund
Din anställning inleds med en två veckor lång utbildning som pågår vardagar mellan 09:00-16:00.

Startdatum för tjänsten den 12e Juni.

Lön / Förmåner
Enligt kollektivavtal
Friskvårdsbidrag
Massagebidrag

Varaktighet, arbetstid
07:30-18:00 De två första månaderna arbetar du på 75 % visstid och därefter övergår anställningen till en 832-anställning

Ersättning
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Jansson johanna.jansson@nordic.webhelp.com +46703035443

Företag
Webhelp Nordic

Adress
Webhelp Nordic
Solna Torg 3 Box 4006
16904 Solna

Kontorsadress
Solna Torg 3 Box 4006

Jobbnummer
3546612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Webhelp Nordic

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Webhelp Nordic: