Är du Varbergs kommuns nya markförvaltare?

Varbergs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Lantmätarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lantmätarjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Varberg

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Publiceringsdatum
2023-06-07

Arbetsuppgifter
Ett av Mark- och exploateringsavdelningens ansvarsområden är markförvaltningen som drivs av våra två markförvaltare. Vi arbetar för att öka vårt markinnehav för att säkerställa långsiktig tillgång på bostads- service- och verksamhetsmark. Vår mark nyttjas och brukas utifrån ett helhetsperspektiv tätt kopplat till samhällsbyggnadsprocessen och med hållbarhetsfokus. Markförvaltarna svarar för ekonomisk, juridisk samt teknisk förvaltning av kommunens ej planlagda markinnehav.

Vi söker en markförvaltare vars huvudansvar kommer vara den administrativa och juridiska förvaltningen. I detta ingår att förvalta och hantera upplåtelser avseende kommunens markreserv såsom jordbruksarrenden, anläggningsarrenden och övriga nyttjanderätter. Du arbetar även med köp och försäljning av fastigheter samt med uppdatering av de system som våra avtal och upplåtelser hanteras i. I uppdraget ingår även ajourhållning och utveckling av vårt avtalsarkiv. Du arbetar operativt med nya och befintliga upplåtelser samtidigt som du utvecklar din verksamhet strategiskt och lägger grunden för att våra avtal är rättssäkra, korrekta, aktuella och rätt prissatta. Tillsammans planerar och budgeterar markförvaltarna för det årliga arbetet med markreserven.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsbyggnad. Du har kunskap eller erfarenhet inom relevant lagstiftning och praxis i exempelvis Jordabalken och Fastighetsbildningslagen. Tidigare erfarenheter av administration eller förvaltning av mark och fastighet ser vi som positivt. Det är meriterande med kunskaper i ArcGis/Geosecma och Incit X-pand.

Vi strävar efter hög kundnöjdhet och hög grad av leverans i det vi gör. Det är därför viktigt att du är kundorienterad, samarbetsvillig och lösningsfokuserad. I övrigt ser vi att du är noggrann och strukturerad. Vi lägger stort vikt vid personlig lämplighet.

Du hanterar det svenska språket väl i tal och skrift då du i arbetet hanterar juridiska texter och har både skriftliga och muntliga kontakter internt och externt. Du har B-körkort då våra ärenden är spridda över hela kommunen.

ÖVRIGT
Skicka in din ansökan redan idag då vi använder oss av löpande rekryteringsprocess.

Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1230202".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Varbergs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Kontakt
Avdelningschef
Mikael Zsiga
Mikael.Zsiga@varberg.se
070-1479328

Jobbnummer
7860062

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning: