Är du vår nya servicehandläggare inom stöd & omsorg?

Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen "Järfälla för alla framåt". Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb

Servicecentrets målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Nu söker vi en serviceinriktad och noggrann servicehandläggare till svarsgruppen "Stöd & omsorg". För dig som vill använda din kompetens och erfarenhet inom socialt arbete för att jobba brett är vår arbetsplats perfekt.


Publiceringsdatum
2018-06-13

Arbetsuppgifter
Som servicehandläggare i svarsgruppen "Stöd och omsorg" är du ansiktet utåt för hela Socialförvaltningen. Vi jobbar på uppdrag av alla enheter inom både familj- och individomsorgen samt äldre och funktionsnedsättning. Vi fattar inga myndighetsbeslut men vi ger information om vad medborgaren kan förvänta sig i kontakten med socialtjänsten. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i svarsgruppen och i samarbete med Socialförvaltningen. Du kommer att ge information och service till medborgarna rörande hela socialtjänstens områden. Arbetet innefattar bland annat:

• tidsbokningar inför en nyansökan gällande försörjningsstöd
• orosanmälningar gällande både barn och vuxna
• frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos familjerätten
• anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning

Några av oss utreder behov av färdtjänst på uppdrag av landstinget, vilket innefattar bokade möten både på kontoret och på hembesök. Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland också via fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• en socionomexamen, eller annan utbildning/ erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• erfarenhet av kvalificerat arbete inom socialtjänsten
• kunskap om hur en kommuns socialförvaltning är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• god vana att arbeta med datorer (Office-paketet) och informationssökning
• förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i flera IT-baserade verksamhetssystem.

Meriterande:

• erfarenhet av olika telefoni-, ärendehanterings- och verksamhetssystem, till exempel Procapita, Callguide och Raindance
• tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst
• kunskap i arabiska och/eller somaliska

Personliga egenskaper:

Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag! Vi vill att du delar vår ambition om att ständigt utveckla och förbättra. Du har en härlig "can-do-inställning" och ett stort intresse för service och att hjälpa andra. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete/ ansvar. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Du är nyfiken av din natur och söker aktivt efter kunskap och information för att utveckla både dig själv och verksamheten. Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälp människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!



ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 75 - 100%, enligt ök. Mån till tors mellan kl. 07:50- och kl. 17:00; fredag mellan kl. 07.50 och 15.00. Tillsvidareanställning, tillträde: En tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller enl. ök. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-01
Ange följande referens när du ansöker: A743435
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elena Buzakova elena.buzakova@jarfalla.se 085809092
Jannika Hedberg jannika.hedberg@jarfalla.se

Företag
Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice

Adress
Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
4201153

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice: