Är du vår nya handläggningschef?

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre! (Vision 2025)

Omsorgsförvaltningen har en budgetomsättning på ca 670 miljoner och ca
1 250 anställda. Verksamheten omfattar omsorg till funktionsnedsatta samt äldre. Omsorgsförvaltnings ledningsgrupp har till ansvar att arbeta strategiskt och ta beslut om verksamhetens inriktning, arbeta med uppsatta mål och strukturer för verksamheten, uppföljning och utvärdering av mål, förändringsbehov, omvärldsbevakning mm. Utöver ledningsgrupp finns stödfunktioner mot verksamhet och övriga samverkanspartner i form av administrativt stöd och personalstöd.

Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och funktionshindrade, boendesamordning och systemförvaltning. Nu när vår duktiga och omtyckta handläggningschef väljer att gå i pension, söker vi dig som vill arbeta med och leda ett glatt och engagerat team på 20 personer! Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; entusiasm, ansvarstagande och engagemang. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m.

Publiceringsdatum
2014-11-20

Arbetsuppgifter
Som handläggningschef inom Omsorgsförvaltningen har du det övergripande ansvaret för verksamhet, personal och budget.
Vid enheten arbetar idag handläggarna för Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt systemförvaltare. Du säkerställer att verksamheten kännetecknas av ett kostnadseffektivt och rättssäkert arbetssätt där utredningar och beslut är kvalitetssäkrade och professionella. Omvärldsanalys samt vidareutveckling av handläggningsmetoder är andra viktiga ansvarsområden. I det löpande arbetet har du en viktig funktion som stöd och bollplank till dina medarbetare, och ska i komplicerade ärenden vara vägledande. Samverkan med verkställighetsansvariga enhetschefer är av stor vikt.
Till uppdraget kan kompletterande arbetsuppgifter som att förbereda motionssvar och svar till tillsynsmyndigheter tillkomma. Som handläggarchef ingår du i förvaltningens ledningsgrupp och är direkt underställd förvaltningschefen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildningsbakgrund som kan betraktas som likvärdig. Om du har ledarskapsutbildning är det också värdefullt för oss. Du besitter mycket goda kunskaper i gällande lagstiftning och har erfarenhet av handläggning inom nämnda lagrum. Erfarenhet av arbete i IT-baserat verksamhetssystem är meriterande.
Mycket goda kunskaper i svensk skrift är en förutsättning för att hantera den dokumentation och rapportering som ingår i tjänsten. Även kunskaper i arbetsmiljö- och arbetsrättslig lagstiftning är av vikt i och med ditt personalansvar.

Du har erfarenhet av att arbeta som chef/ledare samt att arbeta inom en politiskt styrd organisation.

Som person är du strukturerad med god förmåga att planera och prioritera gruppens arbete. Du har god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer. Du är öppen för dialog, förändringar och ser samverkan som en viktig framgångsfaktor.

Körkort erfordras.

ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön Chefsavtal kommer att tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 119-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Jonsson, Förvaltningschef Omsorgsförvaltningen 026-24 13 77 karin.jonsson@sandviken.se

Facklig kontakt
Maria Boström, Vision 026-24 14 55 maria.bostrom@sandviken.se
Anna Janglund, SSR 026-24 14 19 anna.janglund@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
2074755

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: