Är du vår nya förvaltningsledare inom infrastruktur?

Lekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning / Datajobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Sydnärkes IT-förvaltning är en sammanslagning av IT-avdelningarna i Lekeberg, Askersund, Hallsberg och Laxå kommun. Förvaltningen ingår i en gemensam nämnd och 19 förvaltningar, 8 kommunala bolag i 4 kommuner där IT-förvaltningen levererar vardagssupport och utveckling i samtliga verksamheter. Vi är en viktig del av en förändringsresa i en spännande vardag där digitalisering av kommunernas processer kommer bli en viktig del där IT-förvaltningen ger förutsättningar och skapar möjligheter. Hos oss har vi för närvarande ca 18 medarbetare.

Vi förstärker nu med ytterligare en Förvaltningsledare- IT för Infrastrukturobjektet som bland annat omfattar drift och förvaltning av våra virtualiserade servermiljöer och viss nätverksdrift. Vår systemförvaltning bygger på PM3 och ITIL.


Publiceringsdatum
2020-09-29

Arbetsuppgifter
Som förvaltningsledare blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• översätta verksamhetsbehov till IT-aktiviteter och ta ett helhetsansvar för samordningen av dessa aktiviteter i samråd med verksamhetsarkitekt och tjänsteansvarig
• agera som beställare gentemot externa parter och som leverantör gentemot interna parter
• ansvara för att ta fram förvaltningsplan för förvaltningsobjektet
• hantera ekonomi inom ramen för förvaltningsobjektet (budgeterar, attesterar, fakturerar och följer upp)
• genomför och/eller deltar i projekt, uppdrag och analyser
• koordinera uppdateringar av system och funktionalitet
• bistå vid upphandling av system och supportavtal
• dokumentera problem, behov och bra lösningar som finns i verksamheten
• ansvara för felanmälan/buggrapportering till leverantörer
• delta i regelbundna avstämningsmöten med verksamheterna




Kvalifikationer
Vi söker dig har:
• lägst gymnasieexamen eller motsvarande inom IT eller som har erfarenhet av liknande arbete.
• är uppdaterad på gällande virtualiseringsprodukter, främst VMware
• är uppdaterad på nätverksprodukter främst HPE Aruba
• flerårig erfarenhet av Microsoft AD, policyhantering, DNS- och certifikatsadministration
• mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• körkort av minst klass B

Övrigt meriterande:
• kunskap och erfarenhet av Microsoft Exchange och Microsoft Office 365
• kunskap och erfarenhet av ITIL i en driftorganisation
• ledarskapserfarenhet

För att passa in i rollen ser vi gärna att du har flera års erfarenhet inom IT-verksamhet. Vi söker dig som är rotad i teknik och infrastruktur och har ett starkt grundintresse för att fortsätta utveckla både drift och förvaltningen av infrastruktur, verksamhetssystem och integrationslösningar. Vi vill gärna att du även har erfarenhet av att införa eller arbeta med molntjänster.

Vi förväntar oss av dig att du är självgående med ett strukturerat och analytiskt arbetssätt samt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du behöver ha tydligt kundfokus med en vilja till ständig förbättring.
Stor vikt kommer läggas vid hur du är som person och rollen förutsätter att du är engagerad, drivande, ansvarsfull, representativ och har en utpräglad servicekänsla. Du tycker om att leda människor mot uppsatta mål.

Du drivs av möjligheten att få vara med och fortsätta driva den påbörjade förändringsresan i en spännande vardag med digitalisering av kommunernas interna e-tjänster såväl som e-tjänster för medborgarna och näringsliv.



ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A977045".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning

Jobbnummer
5378548

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning: