Är du vår nya Förskollärare på Stegatorps förskola?

Kungsbacka Kommun / Förskollärarjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla förskollärarjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Vill du vara med och forma framtidens förskolor i Fjärås-Gällinge, har du ett lösningsorienterat arbetssätt och ser barnen som den främsta tillgången i ditt arbete? Vill du vara med och bidra till en förskola som är rolig, trygg och lärorik för alla barn? Då kanske du är vår nya kollega!

Vi söker ambassadörer och kulturbärare som vill, vågar och kan bidra med goda initiativ och handlingskraft i syfte att göra skillnad för våra unga medborgare.

Rollen som förskollärare hos oss på Stegatorps förskola
Det är viktigt för oss att du som förskollärare har förmåga att ta egna initiativ, är engagerad och lyhörd för barnens behov. Du ska ha ett reflekterande arbetssätt och vara intresserad av pedagogisk dokumentation som ett verktyg för att synliggöra barns och pedagogers lärande. Varje barn ska känna trygghet, bli respekterade samt bli lyssnade på och ha goda möjligheter till inflytande. Därför är glädje, positiv energi och hög kvalitet i utbildning viktigt för oss pedagoger.

Dina tankar om lärande och pedagogik betonar ett helhetsperspektiv på människan där tänkande, kännande, görande och reflekterande ses som lika viktiga delar. Tillsammans med närmaste kollegor planerar, genomför, utvärderar och analyserar du regelbundet arbetet.

Publiceringsdatum
2020-06-09

Profil
Vi söker dig som är legitimerad förskollärare som kan skapa goda lärmiljöer. I ditt förhållningssätt är du flexibel utifrån barnens behov och utveckling. Du känner ansvar för att skapa en god relation med barnen, vårdnadshavarna och kollegorna. Du är naturligtvis insatt i läroplanen och arbetar med den genom att leda, reflektera och utveckla undervisningen så den genererar i att stimulera och utmana barnens lärande och utveckling.

Det är inte barnens slutresultat som är det viktigaste utan själva processen. Det är i processen som vi ser själva lärandet, det är även här som barnen interagerar med andra, hittar lösningar och ser möjligheter. Extra positivt om du har kunskap om relationell pedagogik som förskolan arbetar mycket med.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Känner du igen dig? Då ser vi hoppfullt fram emot din ansökan!

Mer om oss på Stegatorps förskola
Stegatorps förskola ligger i Hanhals, förskolan är en Reggio Emilia-inspirerad förskola. Loris Malaguzzi, Reggio Emilias grundare har sagt: " Jag tror att de ord som bäst sammanfattar vår verksamhet är utforskande och delaktighet." En av grundtankarna hos Loris är att barn vill veta, de skapar sin egen kunskap. Det innebär att vi i vår undervisning vill skapa möjligheter för barnen att forska och ställa frågor utifrån sina egna tankar. Den vuxne ska vara medforskare och utmanare. På så sätt ska barnen få redskap att hantera och möta den komplexa värld vi lever i. I utbildningen hos oss finns det en stor medvetenhet och tanke bakom hur vi arbetar och varför.

Förskolan består av fyra grundavdelningar men under större delen av dagen är barnen uppdelade i sex lärgrupper. Förskolans utemiljö bjuder på två stora gårdar medvetet planerade för undervisning utomhus samt närliggande skogsnatur. Här finns det rika möjligheter för all form av utforskande pedagogik tillsammans med engagerade kollegor och barn. Likaså finns dessa möjligheter i innemiljön, det är endast fantasin som sätter stopp.

Vi använder IKT med barnen till att producera, upptäcka, kommunicera, dokumentera och vara kunskapssökande. Barnen ska hos oss få möta lärplattans många möjligheter och därmed öka sin digitala kompetens.

Ett barnhälsoteam bestående av specialpedagog, skolpsykolog och rektor är kopplat till förskolan för att bidra till utveckling, ökad kvalitet och likvärdighet i verksamheten.

Vi söker nu en engagerad kollega till oss!

Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning i augusti eller enligt överenskommelse.

Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/lediga-jobb/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/.Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock senast 10 juni 2020. Urval och intervjuer sker löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Om oss på förvaltningen för Förskola & Grundskola
Vårt mål är att ge barn och unga bästa tänkbara förutsättningar för ett inspirerande och långsiktigt lärande i en trygg miljö. Förvaltningen omfattar flera pedagogiska verksamheter samt en central funktion för administration, planering och utveckling. Sammanlagt är vi 2500 personer som arbetar med att rusta våra barn och unga för framtiden.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 3 augusti 2020 Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungsbacka kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/382".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungsbacka kommun (org.nr 212000-1256)

Jobbnummer
5258676

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: