Är du vår nya färdtjänsthandläggare?

Stockholms stad, Södermalm SDF / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Södermalm SDF i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.




Publiceringsdatum
2017-11-21

Beskrivning
Hos oss på beställarenheten för äldre på Södermalms SDF är vi 55st medarbetare i olika åldrar som alla arbetar för att den äldre ska ha huvudrollen i sitt liv men vi har olika uppdrag kring detta.

35st är biståndshandläggare, 3st är metodhandledare, 3st är avgiftshandläggare, 3st administratörer, 2st bosamordnare, 2st verksamhetscontroller, 3st färdtjänsthandläggare, 1st administrativ sekreterare, 2st biträdande enhetschefer och 1st enhetschef. Vi sitter i Göta ark huset på Medborgaplatsen dit det är smidigt att ta sig kommunalt via T-bana, pendeltåg eller buss.

Som nyanställd hos oss får du en individuellt anpassad introduktion och stöd av din mentor. Vi tycker att det är mycket viktigt med kompetensutveckling och varje medarbetare erbjuds en individuell kompetensutvecklingsplan.

Stämningen hos oss är mycket god och vi värnar om denna. Vi har hälsoinspiratörer som hjälper oss att värna om vår goda arbetsmiljö. Vi värdesätter en öppen dialog och ett tillgängligt ledarskap.

Vi har flexibel arbetstid och möjlighet till träning på arbetstid om arbetet tillåter.

Dina arbetsuppgifter
Eftersom en av våra färdtjänsthandläggare kommer att gå i pension så söker vi nu hennes efterträdare.

Som färdtjänsthandläggare på beställarenheten för äldre arbetar du med att utreda behovet av färdtjänst utifrån ansökningar och inskickade läkarintyg. Rollen kan i ett senare skede komma att innebära att även utreda och fatta beslut om behovet av riksfärdtjänst utifrån lagstiftning där målgruppen är personer 65 år och äldre.

I tjänsten kommer du att möta många människor genom både byråbesök och hembesök.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning mot administration eller annan inriktning som bedöms som likvärdig.

Du har aktuell arbetslivserfarenhet av handläggning och utredning. Det är meriterande om det är inom området färdtjänst och riksfärdtjänst.

Du har goda datorkunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Då rollen innebär kontakt med många olika personer och funktioner inom enheten är det viktigt att du som person är bra på att samarbeta. Vidare är du tydlig och pedagogisk i din kommunikation och är serviceinriktad. Du är självgående och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete.

Varmt välkommen med din ansökan!



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-06
Ange följande referens när du ansöker: 2017/7921
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Hamnes / Enhetschef 0850813 156

Företag
Stockholms Stad, Södermalm SDF

Adress
Stockholms Stad, Södermalm SDF
Medborgarplatsen 25 plan 7
10266 Stockholm

Kontorsadress
Medborgarplatsen 25 plan 7

Jobbnummer
3815345

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Södermalm SDF

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Södermalm SDF: