Är du Redovisningskonsulten som vill bli vår Implementationsansv

Accountor Sverige / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2017-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du Redovisningskonsulten som vill bli vår Implementationsansv" (publicerad 2017-04-04) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Stockholm, Solna, Botkyrka, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vi är Accountor; det största outsourcingbolaget för löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa med spetskompetens inom Redovisning och Lönehantering. Vi har över 100 kontor i sju länder och är idag totalt fler än 2500 passionerade medarbetare som tillsammans hjälper våra kunder att lyckas. Vår styrka ligger i starkt medarbetarfokus, kvalité och teamarbete. Accountor i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren och idag är vi 340 medarbetare utspridda på totalt 10 kontor. Hos Accountor bidrar du till både kunders och kollegors framgång, utvecklas i din yrkesroll och känner stolthet över att tillhöra ett av 2017 års utsedda Karriärföretag!

Accountor växer och nu söker vi en implementationsansvarig för Accounting som stimuleras av att förstå kunden och skapa lösningar!


Publiceringsdatum
2017-03-22

Dina arbetsuppgifter
Att arbeta som implementationsansvarig innebär att ansvara för implementation och uppstart av nya kunder inom affärsområdet Accounting. Det betyder i korthet att ansvara för att ta in nya avtal från sälj, boka in kundmöten och från det förstå kundens behov om vad som bör göras och identifiera en passande uppstartsprocess, samt i många fall själv sätta upp kunden i aktuellt system. En spännande roll för dig som gillar att jobba med olika systemlösningar, att ge service och att lösa problem.

Kanske har du jobbat som redovisningskonsult under en längre tid och känner nu att det är dags att förädla och utveckla din kompetens i en annan roll? Då tror vi att detta kan vara en väg i precis rätt riktning!

Främsta arbetsuppgifter:
• Överlämningsmöte med Sälj när avtal tecknats med ny kund
• Kunddialog under hela implementationsfasen
• Uppsättning av kunden i aktuellt system
• Ansvara för löpande leverans till kunden fram tills att du lämnar över till ansvarig/a konsulter/er
• Löpande kontakt med olika personer i organisationen för att stötta dig i ditt uppdrag
Arbetet präglas av en projektliknande och koordinerande roll där du rör dig på flera olika kontaktytor och kommunicerar löpande med många av dina kollegor runt om i organisationen. Dina dagar ser alltid olika ut och där du som spindeln i nätet rör dig mellan olika sammanhang och arbetsuppgifter.

För att trivas i rollen tror vi att du känner igen dig i nedan:
• Gillar att ta ansvar då du driver mycket av ditt arbete självständigt
• Stimuleras av att jobba strukturerat och organiserat då du följer mallar och avtal samt jobbar i projektlikande form vilket kräver struktur
• Gillar människor och tycker om att ha en nära dialog med både kund och kollegor
• Systemintresserad då du jobbar i olika system

Kvalifikationer
• Minst 4 års erfarenhet av redovisningsarbete
• Eftergymnasialutbildning inom ekonomi
• Meriterande med erfarenhet av kundorienterat arbete
• Meriterande med erfarenhet inom implementation i Fortnox eller NAV men ej ett krav då de personliga egenskaperna värderas högst i denna tjänst

Vi hoppas du blir nyfiken på denna roll men har du mer funderingar så hör gärna av dig till mig Frida, Rekryteringsansvarig, så berättar jag mer! Se kontaktuppgifter nedan.

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Huvudkontoret i Stockholm ligger centralt, precis intill Vanadisplan, med gångavstånd från både S:t Eriksplan och Odenplan.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 31 mars 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Accountors rekryterare Frida Dynér, frida.dyner@accountor.se.

annons

Varaktighet, arbetstid
heltid tillsvidare

Ersättning
fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Dynér

Företag
Accountor Sverige

Adress
Accountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Jobbnummer
3390701

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Sverige: