Är du personalvetare? Vi behöver förstärkning under en tid!

Lekebergs kommun, Personalavdelningen / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalbil med bruttolöneavdrag

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

I Lekebergs kommun har vi ca 570 tillsvidareanställda medarbetare och är organiserade i fyra förvaltningar. Vår personalavdelning som tillhör kommunstyrelseförvaltningen omfattar bemanningsenhet, folkhälsoteam samt arbetsmarknads- och integrationsenheten.

Personalavdelningen består också av en personalchef, en personalspecialist samt en rehabhandläggare. Det är vi tre som behöver din förstärkning under en tid!




Publiceringsdatum
2018-03-21

Arbetsuppgifter
Personalavdelningen driver och utvecklar det personalpolitiska arbetet i kommunen, vilket innebär ett brett arbetsområde. Vårt arbete utgörs av allt ifrån att tolka lag och avtal till att vara en saklig och klok samtalspartner till våra chefer och medarbetare.

Det övergripande uppdraget innebär också att utgöra ett konsultativt chefsstöd till kommunens 30 chefer. Vi arbetar med alla delar inom personalområdet, exempelvis arbetsrätt och avtalstolkning, arbetsmiljö, lönebildning, chefsutveckling, kompetensförsörjning och rekrytering samt rehabilitering.

Dina arbetsuppgifter kommer att anpassas till viss del efter vilken kompetens och erfarenhet du har men i huvudsak kommer de att bestå av utredningsuppdrag inom personalområdet och genomförande av projekt.


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• är utbildad personalvetare eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• är kommunikativ och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och känner dig bekväm med att prata inför grupper
• är en van IT-användare med en god administrativ förmåga
• har erfarenhet av utredningsuppdrag

Det är meriterande om du har minst ett par års erfarenhet av kvalificerat personalarbete.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation och det är en fördel om du är van användare av verksamhetsystem.

För att hantera uppdraget väl behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att organisera och prioritera ditt arbete samt vara driven och noggrann. Du har ett professionellt förhållningssätt mot alla du möter, har en förståelse för din roll i sammanhanget och förstår vad det konsultativa arbetssättet innebär. Som person är du serviceinriktad och uppskattar att ge stöd och service. Du är självständig likaväl som du har lätt för att samarbeta och samverka med andra.
Vi kommer att ta hänsyn till personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan!, upphör: Visstidsanställningen beräknas pågå ca 6 månader.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-04
Ange följande referens när du ansöker: A760518
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Brändholm peter.brandholm@lekeberg.se 0585-487 52
Linda Calson linda.calson@lekeberg.se 0585-489 22

Företag
Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Personalavdelningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
4035105

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen: