Application Specialist / kundutvecklare till XMReality

Bravura Sverige AB / Datajobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-06-23

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos XMReality.

Om företaget
XMReality AB grundades 2007 och utvecklar och säljer digitala lösningar i teknikens framkant för snabbare, smartare kunskapsöverföring via teknikintensiv och innovativ vägledning på distans - Remote Guidance. Företaget gör skillnad för sina kunder genom Remote Guidance och skapar de förutsättningar som krävs för att ge vägledning och instruktioner digitalt på distans. XMReality är marknadsledande och kunderna finns främst inom industrin, världen över. På kontoren i Sverige och USA arbetar ett 30-tal personer som är experter på innovation, utveckling, marknadsföring, försäljning och support.

Huvudkontoret finns i fina lokaler i centrala Linköping, med öppna landskap, en öppen spis samt grillplats på baksidan. Här får du möjligheten att vara en del av en härlig gemenskap på ett bolag som är under en stark tillväxt.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Application Specialist / kundutvecklare har du en central roll i företagets nyetablerade Customer Experience-team och ansvarar för att säkerställa en exceptionell upplevelse för kunderna, som idag främst är stora internationella industribolag. Du agerar som ett tekniskt stöd och rådgivare mellan produkterna och kunderna där en viktig del blir att leda kunden till framgångsrik implementation. I rollen stöttar du även kunden i integrationer samt säljorganisationen i tekniska pre-sale aktiviteter genom att beskriva möjligheter och begränsningar i produkten. Du arbetar också med att identifiera och genomföra onboarding-och implementationsaktiviteter så som utbildningsinsatser i olika former.

Vidare har du daglig kontakt med kunder och kollegor inom Sverige men också internationellt. Ditt ansvar blir att etablera och upprätthålla en god relation till kunderna samt hjälpa dem att realisera värde genom att sprida kunskaper genom webinars, demos och i möten tillsammans med kund. Genom ditt stora intresse för produkten besvarar du aktivt kundens förfrågningar och bidrar till att lösa kundens problem. I rollen rapporterar du till Customer Experience Lead och utgår ifrån huvudkontoret i Linköping.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant högskoleutbildning inom IT/affärssystem eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av en kundnära/affärsorienterad roll
• God förmåga att uttrycka dig i svenska såväl som engelska, i både tal och skrift
• Meriterande: Förståelse för och/eller erfarenhet av industri kopplat till service och underhåll och/eller erfarenhet av att leverera tekniska implementationer och SaaS-lösningar

Vi söker dig som har en naturlig fallenhet för att bygga relationer tillsammans med andra. Du visar ett stort intresse för andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du uppskattar att arbeta i ett internationellt arbetsklimat och är en målinriktad person som motiveras av att få arbeta med olika projekt. Eftersom du kommer att ha daglig kontakt med både kunder och kollegor inom olika områden, ser vi att du har ett intresse för att samarbeta med andra. Slutligen tror vi att du trivs i gränslandet mellan kund, produkt och teknik. Utöver detta så är det självklart att du bidrar till XMRealitys härliga stämning och framåtanda.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Linköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Application Specialist, kundutvecklare, affärer, affärskonsult, kund, projekt, produkt, lösning, workshop, utbildning, implementation, support, teknik, IT, affärssystem, relation, rekrytering, heltid, XMReality, Linköping

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5826769

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: