APL söker en IT-supporttekniker

We Select / Supportteknikerjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos We Select i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Solna, Tyresö eller i hela Sverige

Vill du arbeta med teknisk support på ett spännande företag? Är du driven och serviceinriktad med stort intresse för IT och teknik? Är du dessutom utåtriktad, flexibel och strukturerad i ditt arbete? Då är tjänsten som IT-supporttekniker något för dig!

Rollen som IT-supporttekniker
Som IT-supporttekniker jobbar du självständigt och ger främst support till den lokala enheten, men även remote till övriga inom koncernen, via företagets webbaserade helpdesk där du åtgärdar samt följer upp tekniska problem. Du arbetar proaktivt och lösningsorienterat med målet att vidareutveckla och effektivisera det tekniska arbetet inom organisationen. Vidare består dina arbetsuppgifter av att:

• Installera och underhålla klienter, skrivare, IP-telefoner, nätverksutrustning mm.
• Administrera behörigheter och konton i Active Directory samt i APL:s andra system
• Ge support på mobiler/smartphones
• Introducera nyanställda i allmänt användande, regler samt policies
• Kontinuerligt arbeta för att effektivisera installationer och applikationer
• Analysera behov och föreslå lösningar för vidareutveckling och effektivisering

Om APL:s IT-enhet
APL:s IT-enhet består av 8 medarbetare som hanterar hela koncernens support och infrastruktur. Vår IT infrastruktur är MS baserad med VMware och Citrix som plattform och en hårdvarupark som består av cirka 600 klienter och 100 fysiska och virtuella servrar. Vi arbetar med Active Directory, Windows-klienter, MS-Office, MS-Exchange och MS-lync.

Vi är ett kreativt och målinriktad team som ständigt strävar efter att utveckla den tekniska plattformen och tillmötesgå koncernens krav på IT-stöd. Vi förstärker nu vår IT-enhet med en IT-supporttekniker för att skapa mer utrymme för utvecklande förbättringsarbete till vår enhet i Stockholm. Du rapporterar till IT-chefen.

Din bakgrund och profil
Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett stort intresse för att ge IT-support. Som IT-supporttekniker hjälper du medarbetare internt med tekniska problem vilket kräver en hög servicekänsla, flexibilitet och samarbetsförmåga. Du är lösningsfokuserad, har lätt för att sätta dig in i ny teknik, nya programvaror och vill ständigt lära dig nytt och utvecklas. Viss administration och dokumentering ingår i tjänsten varför det är viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete.

Vi ser att du har relevant teknisk eftergymnasial utbildning. Har du erfarenhet av arbete i Citrix och ovanstående system samt allmän nätverkskunskap är det meriterande.

Då en stor del av felsökningen sker på engelska är det viktigt att du har en god förståelse för det engelska språket. Vidare kommunicerar du väl på svenska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav då vissa resor ingår i tjänsten.

För rätt person finns goda möjligheter till utveckling inom företaget.

Din ansökan
Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte att skicka in ditt CV samt personligt brev redan i dag då ansökningarna behandlas löpande. Ansök genom följande länk http://rekrytera.weselect.se/Application?r=6278 . Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Pernilla Blennow på 0737-84 59 57.

Sista ansökningsdag är 6 december 2015

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2015-11-27

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-10

Företag
We Select

Adress
We Select
11151 STOCKHOLM

Jobbnummer
2549349

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från We Select

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos We Select: