Ansvarig för Vägverkets publikationsförvaltning - Vägverket - Organisationsutvecklarjobb i Borlänge
Ansvarig för Vägverkets publikationsförvaltning
Vägverket / Organisationsutvecklarjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla organisationsutvecklarjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter
Visa alla jobb hos Vägverket i Borlänge

Vägverket arbetar för att din resa på Sveriges vägar ska vara så smidig, säker
och miljöanpassad som möjligt. Vi har ansvaret för frågor som rör vägar, trafik,
fordon och trafikanter. Vägverket finns i hela landet med huvudkontor i
Borlänge. Vägverket Support är Vägverkets stödjande enhet och arbetar på
uppdrag av andra enheter. Inom enheten finns kompetens inom bl a information,
ekonomi, personal, juridik, upphandling, IT-drift och IT-stöd. Vi
tillhandahåller dessutom Vägverksgemensam service och produktion.
Hanteringen av Vägverkets publikationer och informationsmaterial är sedan
början av 2007 samordnad i en gemensam förvaltning. I januari lanserades
Vägverkets publikationswebbutik, som är tillgänglig både på Vägverkets webbplats
och på dess intranät. Vi söker nu en ansvarig för Vägverkets
publikationsförvaltning. Anställningen ingår i sektionen Dokument och
informationsförsörjning som har drygt 20 medarbetare. I sektionen ingår även
diarium, arkiv, bibliotek och väghistorisk verksamhet med museum.
Arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för nationell samordning och
utveckling av hanteringen av Vägverkets publikationer och informationsmaterial.
Verksamheten är nyligen etablerad och det finns goda möjligheter att ta
initiativ till och genomföra förbättringar gällande förvaltning, kundservice och
teknisk lösning. Dina arbetsuppgifter blir att: . Vara ansvarig för
uppdraget "Vägverkets publikationer och informationsmaterial". . Ansvara för
publikationsförvaltningens organisation. . Leda ett publikationsråd med
representanter för Vägverkets enheter. . Upprätta och förvalta regler och
rutiner inom området och säkerställa att de efterlevs. . Svara för
expertstöd och utbildning inom området till dem inom Vägverket som ger ut
publikationer och informationsmaterial och till publikationsförvaltningens
enhetsrepresentanter och kontaktpersoner. . Ansvara för utveckling och
systemförvaltning av Publikationswebbutiken. . Se till att lager och
publikationswebbutik är aktuella. . Vara operativ kontaktperson mellan
lagerhållare/försäljare (som är en extern aktör) och publikationsförvaltningens
enhetsrepresentanter och kontaktpersoner. Kvalifikationer Du ska ha
högskoleexamen, gärna med inriktning mot information, t ex
informationsvetenskap. Det är meriterande om du har erfarenhet från
verksamhetsområdet, gärna från en större organisation. Det är meriterande om
du har kunskaper i och erfarenhet av webbarbete, t ex arbete med Episerver på
redaktörsnivå. Meriterande är också om du har erfarenhet av projektledning eller
arbete med ekonomisk planering och uppföljning. Personliga egenskaper som är
värdefulla i arbetet är att vara drivande, initiativrik, ansvarsfull,
strukturerad och noggrann. Du måste kunna arbeta självständigt och leda en
verksamhet. Du kommer att ha många kontakter både externt och internt.
Internt ska du samordna, vidareutveckla och skapa förståelse för
publikationshanteringen. Det medför att du ska ha lätt för att samarbeta och
skapa relationer. Du måste ha god förmåga till kommunikation och presentation i
både tal och skrift. Du ska vara lyhörd för nya behov och ha förmåga att
omvandla behov till nya lösningar. Du ska också kunna prioritera behov och
lösningar utifrån en helhetssyn på organisation, regler, rutiner och teknisk
lösning.

Publiceringsdatum
2007-10-03

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare. Heltid. Dagtid.

Ersättning
Fast lön.
Facklig företrädare
Fackliga företrädare är för SACO Anna Torgny, tfn 0243-751 78,.
för ST-Vägverk Marita Nilsson, tfn 0243-757 58 och för SEKO Lennart Andersson,
tfn 070-595 14 63.

Kontakt
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta Alexandra
Andersson som idag ansvarar.
för uppdraget, tfn 0243-758 49 eller bitr sektionschef Anna Maria Magnusson, tfn
0243-752 95.

Så ansöker du
Ansökan inkommen senast 071029 via e-post vagverket@vv.se . Din ansökan med de
handlingar du vill åberopa sänder du till Vägverket, Personalcenter, 781 87
Borlänge eller med e-post till vagverket@vv.se . Märk din ansökan med ref nr
VS 2007:25.Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare avseende ålder, kön
och kulturell bakgrund. . Ange referensnummer VS 2007:25.

Företag
Vägverket
Röda Vägen 1
781 87 BORLÄNGE Tel 0771-119119
Fax 0243-75825
Epost: vagverket@vv.se
Mer information på http://www.vv.se

Jobbnummer
11944

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vägverket: