Ansvarig för löneavdelning

Inspira AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspira AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Vi erbjuder arbetsplatsservice i världsklass som stärker helhetsupplevelsen av din verksamhet. Vi gör det genom våra tjänsteområden facility management, lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck. Vi skapar en lösning som passar din verksamhet lokalt eller samordnat i hela landet. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter 450 mkr och sysselsätter 1300 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse.

Vi erbjuder dig

En rolig och utvecklande roll i ett expansivt och framgångsrikt företag med engagerade kollegor - där du är vår viktigaste resurs! Du erbjuds ett aktivt och omväxlande arbete med stort eget ansvar. Bra villkor enligt kollektivavtal, utbildning anpassad till dig och dina arbetsuppgifter, ett aktivt hälsoarbete med bland annat hälsoinspiratörer, friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Regelbundna medarbetar- och utvecklingssamtal och gemensamma aktiviteter som exempelvis personalfester och arbetsplatsträffar. Vår värdegrund beskriver vad vi står Kundnöjdhet, Medarbetarenöjdhet, Hållbarhet och Förnyelse.



Publiceringsdatum
2017-10-13

Arbetsuppgifter
I rollen som ansvarig för löneavdelning är ditt övergripande ansvar för Inspira AB lönefunktion samt tjänstepension och personförsäkring. Du stödjer aktivt och bidrar till den personaladministrativa enhetens utveckling och målsättning att underlätta för bolagsgruppens affärsområden. Du identifierar förbättringsmöjligheter inom löneadministrationen, både gällande produktivitet, effektivitet och kvalitet.

Du är en viktig support för cheferna i personalfrågor, som t ex vid tolkning av kollektivavtal, framtagning av och utbildning i våra rutiner för personaladministration. Du ansvarar också för den administrativa enhetens del i introduktionen av nyanställda tjänstemän. Du bevakar och informerar om nyheter inom arbetsrätt, personal, lön och skatt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• skapa dagsposter, löneunderlag och granska godkända löneunderlag i Inet
• registrera personalförändringar och tidsavvikelser i lönesystem Hogia+
• skapa betalnings- och bokföringsfil
• stämma av konton för införsel och arbetsmarknadsbidrag
• administrera tjänstepension och rapportera statistikuppgifter till SCB,
• utfärda intyg till A-kassa och Försäkringskassan
• utveckla bolagets processer och den interna kontroller
• rådgivande i redovisningsfrågor och säkerställa att lagstiftningen och interna riktlinjer följs



DIN PROFIL

Du har kunskap och erfarenhet av kvalificerat personaladministrativt arbete. Du är kommunikativ i både tal och skrift. Du har administrativ ordning och reda och levererar alltid i tid. Du gillar att lösa problem, är proaktiv och har ett positivt förhållningssätt även när det är mycket på gång.

Egenskaper som självgående, kommunikativ och att dela med sig av kunskaper på ett pedagogiskt sätt är viktiga i det här uppdraget, likaså att vara affärsmässig och ha en hög grad av eget ansvarstagande.

För att passa som ansvarig för löneavdelningen hos oss vill vi att du är:

• Noggrann med detaljfokus
• Serviceinriktad och kommunikativ
• Analytisk och kvalitetsmedveten



Varmt välkommen med din ansökan idag!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspira AB

Adress
Inspira AB
Positionen 143
11541 Stockholm

Kontorsadress
Positionen 143

Jobbnummer
3750003

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspira AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspira AB: