Ansvarig för lojalitetsprogrammen hos spännande kund

Experis AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vår kund är redo för dig som vill ta deras kunder på den bästa resan de kan få. Du kommer ansvara för kundprogrammen för både privat- och företagskunder och vara en viktig person för företagets framtida framgångar. Du har gjort det förut och kan starta omgående, uppdraget är till en början sex månader men för rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Spännande? Sök idag då vi presenterar kandidater löpande.

Under uppdraget blir du anställd hos Jefferson Wells och arbetar hos vår kund som sitter vid Stadshagen i Stockholm. Möjlighet till en hybridlösning finns och



Uppdraget

Produktchefen för kundprogram har ansvar för kundprogrammen för privatkunder och företagskunder. Ansvaret innebär att identifiera vilka principer för lojalitet och relationsskapande som programmen ska bygga på, föreslå och förankra dessa, kravställa och genomföra utveckling och förbättringar. Produktchefen ska kunna tillämpa vedertagna och etablerade teorier för lojalitet och kundprogram inom både butiks- och drivmedelsaffären samt i kombination med Preems olika kortprogram och betallösningar. Kundprogrammen ska leda till att högre share-of-wallet och att kunderna stannar längre.

Produktchefen ansvarar också för att genomföra olika aktiviteter som leder till aktiva samarbetspartners och aktiva medlemmar, samt tillse att medlemsprogrammen alltid har aktuella och relevanta medlemserbjudanden. I ansvaret ingår också att förstå kundkommunikationens roll och betydelse för relationsbyggande och lojalitetsskapande. Bolagets avdelning Customer Marketing ansvarar dock för och relevant kundkommunikation finns, och utför dessutom kundkommunikationen. Eftersom lojalitet och kundrelationer skapas med kundkommunikation är det särskilt viktigt att du som Produktchef för Kundprogram har ett nära samarbete med Customer Marketing.



Produktchefen förväntas ha nära samarbete med andra avdelningar däribland Customer Experience där bland annat produktkategorier i butiker och stationskoncept utvecklas. Ansvaret omfattar också att informera och bistå Customer Support, Kreditavdelningen, säljare med andra interna och externa partners.

Med övergripande strategier och mål i affärsplanen göra följande:

* Identifiera, förankra och driva utveckling av kundprogram.
* Säkra marknadsposition, effektivitet och resultatutveckling.
* Arbeta efter uppsatta KPI:er.
* Ansvara för att utveckla relationen med medlemmar i programmen samt värva nya medlemmar.

* Kontinuerligt arbeta med samarbetspartners i kundprogrammen. Att ta in nya partners och partnererbjudanden, avveckla partners och partnererbjudanden, hålla partnerträffar och skapa aktivitet runt samarbetena samt tillse att Preem ständigt har aktuella och relevanta erbjudanden.
* Initiera och samverka kring aktiviteter, event och liknande i samarbete med exempelvis KAM, DC, Produktchefer, Stationschefer etc.
* Kravställa utveckling av relevanta verktyg och integrationer i egenskap av produktägare i agilt arbetssätt.
* Kontinuerligt analysera medlemsdatabaserna och identifiera lämpliga målgrupper för marknadskommunikationen i samarbete med ansvariga för kundkommunikationen.
* Ansvara för fakta på hemsidan och samtliga kommunikationskanaler.
* Genomföra all administration som exempelvis upp- och nedgraderingar, medlemsbevis etc



Om dig

För att lyckas i rollen behöver du ha minst tre års erfarenhet från liknande uppdrag.

Nedan skall-krav och meriterande erfarenhet har kunden på dig.

Skall-krav

* Högskoleexamen eller motsvarande som bas.
* Gedigen och dokumenterad erfarenhet av kundprogram.
* God kunskap om och att kunna tillämpa vedertagna teorier och principer för lojalitet och relationsskapande.
* Erfarenhet från utformning och arbete med lojalitetsprogram.
* Förmågan och erfarenhet av att vara nära kunden och identifiera relevanta och intressanta kundbehov/erbjudanden.
* Erfarenhet av att köra kunddata, trender och marknadsanalyser i lojalitetssyfte.
* Kunnig och erfaren i att använda lojalitets-, marknadsförings-, CRM- och analysverktyg.
* Kunna se logiska samband och beskriva sekventiella flöden av händelser.
* Tala och skriva svenska och engelska obehindrat.
* Kreativa färdigheter för att leverera innovativa och engagerande lojalitetsprogram.



Meriterande erfarenhet

* Vana att arbeta med många parallella informationsflöden.
* Van att arbeta i internationellt team.
* Vara insatt i vilka juridiska krav som är relevanta för kundprogram, till exempel GDPR.

Publiceringsdatum
2024-03-01

Dina personliga egenskaper
* Strukturerad, noggrann samt ha "öga för detaljer"
* God kommunikatör
* God samarbetsförmåga
* Agera proaktivt och självgående
* Lätt för att sätta sig in i nya rutiner och processer
* Analytisk

Vad kan vi erbjuda dig?

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod, som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Fant via e-post: maria.fant@manpower.se eller på 08-452 33 77. Urval och intervjuer sker löpande

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ecd606d1-de1c-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Jefferson Wells

Kontakt
Maria Fant
+4684523377

Jobbnummer
8511498

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: