Ansvarig för kundtjänst

European Service Partner AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos European Service Partner AB i Göteborg

Wakakuu grundades 2011 av Maria Tollemark och Anna-Maria Lundström-Törnblom och är en kombinerad webb- och showroombutik som säljer handplockat High Fashion från över 80 varumärken.
Till exempel Acne, By Malene Birger, Rag & Bone, T by Alexander Wang, MMichael Kors, IRO, Hunkydory och Helmut Lang.
Vår e-handel finns i hela norden och vi har med vårt unika erbjudande på kort tid blivit ett populärt varumärke bland såväl trendiga och medvetna modekonsumenter som modebloggare. 2012 utsågs Wakakuu till "Årets Nykomling" av branchorganisationen Svensk Distanshandel. Följ Wakakuu på Facebook och Instagram!

Vill du arbeta med populära varumärken inom e-handel och mode i ett entreprenörsföretag på tillväxt där du är delaktig på många plan och där du har möjlighet att påverka, växa och avancera? Brinner du för att skapa goda relationer och är du en duktig kommunikatör? I så fall vill vi gärna ha en ansökan från just dig!

Som kundtjänstansvarig kommer du att ansvara för kundorderflödet, övervaka kundorder samt kommunicera med våra kunder via telefon, e-mail och sociala medier. Ditt jobb är att bygga goda relationer med våra kunder och göra Wakakuu till "best practice" inom kundbemötande och se till att vi alltid överträffar våra kunders förväntningar.

Viktigt för tjänsten är att du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska samt att du har god datorvana. Erfarenhet/kunskap från e-handel och mode är mycket meriterande, även erfarenhet av arbete sociala medier och webb.

Arbetsuppgifter/ansvarsområden som ingår i ditt arbete som kundtjänstansvarig är:

• Hantera kundtjänst via telefon, e-mail samt sociala medier
• Hantera inkommande ordrar och returer
• Att tillsammans med inköpsavdelningen jobba för att minska antalet returer.
• Att tillsammans med ekonomiavdelning utveckla, effektivisera och förbättra kund och orderhantering.
• Att tillsammans med marknadsavdelning jobba med samt utveckla vårt kundbemötande i sociala kanaler.

Wakakuu är idag en liten organisation vilket gör att du kommer att ha stor möjlighet att påverka processer och beslut. Du kommer att arbeta nära vårt webbteam med inköpare, IT samt marknadsförare. I takt med att företaget blir större kommer möjligheten att växa och avancera att vara stor för de anställda som visar ambition, kunskap och vilja.

Publiceringsdatum
2014-01-16

Bakgrund
Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet av att arbeta med kundtjänst eller kundorienterad logistik. Vi ser gärna att du har en utbildning inom företagsekonomi eller webb. Eftersom en del av försäljningen går på export, är det bra om du har grundläggande kunskap om transporter och tullregler. Då du kommer ha mycket kontakt med nordiska kunder är det viktigt att du behärskar engelska helt obehindrat, såväl i tal som i skrift. Det är även meriterande om du har arbetat i Navision eller liknande affärssystem innan.

Jobbet är en tillsvidareanställning på heltid på vårt kontor i Hovås, strax söder om Göteborg.
Välkommen att maila din ansökan till jobb@wakakuu.com så snart som möjligt, dock senast den 27 januari.

Har du frågor är du välkommen att maila info@wakakuu.com

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-27
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@wakakuu.com

Företag
European Service Partner AB

Adress
European Service Partner AB
Björklundavägen 22
43655 Hovås

Kontorsadress
Björklundavägen 22
Hovås

Övriga kontaktuppgifter
E-postadress: jobb@wakakuu.com

Jobbnummer
1751510

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från European Service Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos European Service Partner AB: