Anmälningsupptagare till Polisens kontaktcenter, Västerås - Polismyndigheten - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Västerås
Anmälningsupptagare till Polisens kontaktcenter, Västerås
Polismyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Västerås

Polismyndigheten, region Mitt består av Gävleborgs, Västmanlands och Uppsala län och har ca 2000 anställda. Regionen består av tre polisområden, regionala enheter såsom operativa enheten och utredningssenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
PKC-sektionen är inordnad i den regionala operativa enheten och omfattas av grupper om förundersökningsledare, operatörer samt planerare. Sektionen är under utveckling och går mot att ta en aktivare del i polisens brottsutredande uppdrag samtidigt som
den verksamhetsmässigt kommer att knytas närmare regionens ledningscentral.
PKC-verksamheten tar emot merparten av de anmälningar gällande brott och förluster som inkommer till Polisen. Verksamheten hanterar även merparten av de tips som inkommer. PKC-verksamheten är under stark utveckling och samarbetet med övriga delar av polisens verksamhet blir allt tydligare.
Vid Polisens Kontaktcenter arbetar idag ca 60 personer. Tjänstgörningsort är Norberg eller Västerås, du väljer själv vilken ort du vill arbeta på.

Publiceringsdatum
2016-04-26

Arbetsuppgifter
PKC är en central del av Polisens service till sina kunder. En verksamhet som ska bedrivas med hög tillgänglighet och kvalitet samt med ett professionellt bemötande. PKC ska för telefon- och internetanmälningar vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med
fokus på brottsofferbemötande.
Du kommer att vara mottagare av anmälningar via telefon gällande många olika typer av brott och händelser. Du kommer
även att hålla målsägande- och vittnesförhör via telefon.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Som lägst gymnasiekompetens . Några års arbetslivserfarenhet. Telefon- och datavana . Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och i skrift och goda kunskaper i engelska.

MERITERANDE
Grundkunskaper i juridik på högskolenivå. Kunskaper i andra språk än svenska och engelska.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig med hög servicekänsla och god förmåga att bemöta människor i olika situationer. Du är noggrann.

ÖVRIGT
Provanställning om 6 mån tillämpas. Du kommer att börja din
tjänstgöring med utbildning på heltid den 29 september 2016. Utbildningen kommer till största delen att hållas i Norberg. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande
erfarenhet och bakgrund tas till vara.
På PKC är det mest kvinnor som arbetar, därför uppmanar vi särskilt män att söka. Som medarbetare inom polisen agerar
du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället.
Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Vi ställer höga krav på
våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras
före anställning.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

ANSÖKAN
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet,
referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig
rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler
och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
6 månaders provanställning. Arbetstiden är schemalagd kl. 06.45 - 22.15, måndag - söndag. I förlängningen kommer tjänsten innefatta 24/7 tjänstgöring.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: C6143/2016

Kontakt
Maarit Lundgren 010-567 53 82

Facklig kontakt
Linnea Hjelm 010-567 5495
Monica Hedin 010-5670232
Ralf Andersson 010-567 63 35

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 9
72103 VÄSTERÅS

Kontorsadress
Västgötegatan 7

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: -
Faxnummer: -

Jobbnummer
2806828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: