Ängelholms kommun söker en ekonomiadministratör med ansvar för a

Ängelholms kommun, Ekonomi och Kvalitet / Ekonomiassistentjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Ekonomi och Kvalitet i Ängelholm

Ängelholm är landets första agila kommun!
Här tänker vi nytt och vi har därför byggt en unik utvecklings- och serviceorganisation helt fokuserad på medborgarservice och samarbete. Förutom att vi har huvuduppdrag istället för förvaltningar, är det unika med Ängelholms kommun vårt signalsystem och våra agila arenor.

Vi jobbar med vardagsinnovationer och får saker att hända. Samarbete är en självklar arbetsform för oss och med vårt agila arbetssätt har vi förutsättningarna och förmågan att anpassa oss i ett samhälle som ständigt förändras. Vi lever vår värdegrund: Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft.

Ängelholm är dessutom en av Sveriges vackraste platser med kilometerlånga stränder, djupa skogar och öppna landskap och har bästa läget med utomordentliga kommunikationer till resten av Skåne, Sverige och kontinenten.

Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Läs mer på jobb.engelholm.se



Publiceringsdatum
2021-01-11

Arbetsuppgifter
Redovisningsenheten är en del av avdelningen Ekonomi och Kvalitet och ansvarar för kommunens övergripande ekonomiservice samt för arbete som avgiftshandläggare för äldreomsorgen i kommunen.

Redovisningsenheten arbetar med ekonomiservice gentemot alla kommunens verksamheter och ansvarar för kommunens kund- och leverantörsreskontra, E-handel, fakturering, hantering av krav och inkasso samt kassafunktionen. Övriga redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisning ingår också i enhetens ansvarsområden. På enheten arbetar idag nio personer varav fyra ekonomiadministratörer, tre handläggare med systemförvaltaransvar, en ekonom samt en redovisningschef som ansvarar för enheten.

Tjänsten innebär arbetsuppgifter inom ekonomiområdet, i huvudsak som avgiftshandläggare inom äldreomsorgen. Att arbeta som avgiftshandläggare innebär att utreda, handlägga och besluta i ärenden som rör avgifter utifrån gällande lagstiftning för personer inom social omsorg. I arbetet ingår även att representera kommunen i olika nätverk kopplat till avgiftshantering samt att ta emot och handlägga synpunkter kring avgifter.

Arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid beroende på verksamhetens behov, men du kommer i första hand att tillsammans med kommunens andra avgiftshandläggare ansvara för utredning, beräkning och fakturering av avgifter inom äldreomsorgen. Att analysera statistik och kvalitetssäkra avgiftshanteringen ingår också i arbetsuppgifterna.

Tjänsten utgörs även andra arbetsuppgifter inom ekonomiområdet (ca 30-50% av tjänsten, vilket varierar över tid), med bland annat arbete rörande kundfakturering samt hantering av in- och utbetalningar, . internfakturering, bokföring, hantering av leverantörsreskontra och avstämning av konton .

Tjänsten är centralt placerad inom Servicestödet och innebär mycket kontakter med kommunens olika verksamheter, men mest kontakt med äldreomsorgsverksamheten samt ett nära samarbete med andra avgiftshandläggare.

Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och att du är flexibel som person och tycker om att arbeta som en del av en grupp för att lösa enhetens arbetsuppgifter. Tjänsten är en provanställning på 6 månader, med möjlighet till fast tjänst.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning (lägst motsvarande KY-utbildning eller liknande) och/eller en lång erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter och vana vid att arbeta med affärssystem. Har du kunskap om, och/eller erfarenhet av myndighetsutövning/handläggning inom offentlig förvaltning ser vi det som meriterande.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att analysera siffor och sammanställa underlag till fakturor och därför ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör vara van vid att arbeta självständigt samt ha förmåga att ta ansvar och egna initiativ. Arbetet kräver även att du är noggrann, flexibel och har god samarbetsförmåga samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Arbetet med avgiftshandläggning sker i avgiftsmodulen i ProCapita. Andra system som kommunen använder är ekonomisystemet Raindance och E-handels- och fakturaportalen Visma Proceedo. Erfarenhet av dessa system är meriterande.

Att arbeta som avgiftshandläggare ställer stora krav på serviceförmåga och professionellt bemötande då du möter människor i olika livssituationer. Under perioder kan arbetsbelastningen vara hög och arbetet ställer krav på att hålla fastställda tidplaner.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0431-870 00

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ängelholms kommun, Ekonomi och Kvalitet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A997777".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ängelholms kommun (org.nr 212000-0977)

Arbetsplats
Ängelholms kommun, Ekonomi och Kvalitet

Jobbnummer
5518259

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ängelholms kommun, Ekonomi och Kvalitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ängelholms kommun, Ekonomi och Kvalitet: