Analytisk och relationsbyggande Rekryteringspartner (HR Rekrytering )

Pressen Morgontjänst KB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pressen Morgontjänst KB i Stockholm

Premo ägs av Dagens Nyheter (Bonnier News) och Svenska Dagbladet (Schibsted). Vår affärsidé är: Vi säkerställer spridning av det fria ordet och tillgodoser den medvetna invånarens behov av dagliga leveranser genom samdistribution av tidningar och paket i hela Stockholm. Vår vision är: Vi underlättar livet genom överlägsna leveranser. Varje morgon delar vi ca 200 000 tidningar, tidskrifter, paket och andra produkter. Premo når ca en miljon hushåll och 2 miljoner invånare i Storstockholm alla dagar per vecka. Premo har ca 1 200 anställda, och de flesta av våra anställda är distributörer. Vi är stolta över att Premo är ett mångkulturellt företag med cirka 60 olika nationaliteter - vi märker dagligen hur människor med olika bakgrunder gör vårt företag ännu bättre.

Om jobbet

Som en del av Premos HR-avdelning har du möjligheten att få vara med och påverka, effektivisera och utveckla processer och arbetssätt i samarbete med övriga kollegor, andra avdelningar och med olika externa kontaktytor.

Har du erfarenhet av att arbeta inom distributionen på Premo, tycker att mötet med människor är roligt och givande, har ett analytiskt siffersinne och vill pröva något nytt? Här får du chansen att arbeta i en bred, fartfylld och utmanande roll på Premos HR-avdelning. Genom att stötta enhetscheferna i rekryteringsprocessen av distributörer har du en viktig roll för verksamheten.

HR avdelningen består idag av åtta personer som utgör tre olika team, HR BP, HR Lön, HR Rekrytering samt HR-chef.

Som rekryteringsspecialist/partner kommer du att ingå i ett rekryteringsteam tillsammans med en kollega där du främst arbetar med hela kompetensförsörjningsprocessen för volymrekryteringen, från att definiera kompetensbehov till att attrahera och rekrytera kandidater.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

• Självständigt arbeta med och driva rekryteringsprocessen från urval- och intervju till efterföljande personaladministration


• Löpande utveckla och säkra tillväxt och kvalitet i rekryteringsprocessen genom att bland annat arbeta med förbättring och effektivisering av rekryteringsprocessen samt utveckla och upprätthålla policys och riktlinjer


• Arbeta med samt lyfta fram vikten av employer branding


• Löpande ge support till chefer och anställda inom ansvarsområdet för HR Rekryteringspartner


• Skapa och skicka pulsmätningar (medarbetsundersökningar) samt sammanställa, analysera och arbeta med resultat och förbättringsåtgärder


• Vara superuser för HR-system (tex. Workbuster och Di)
• Underhålla och utveckla våra digitala informationsplattformar /medarbetarportaler


• Skapa och utveckla utbildningsmaterial inom ansvarsområdet för HR Rekryteringspartner samt hålla utbildningar för våra anställda


• Arbeta löpande med framtagande av HR-nyckeltal/KPI:er


• Vara med och utveckla, implementera och driva olika HR-Projekt i organisationen

Vem söker vi?

Som person tror vi att du är lyhörd, serviceminded och förtroendeingivande med ett konsultativt förhållningssätt.

Du är relationsorienterad och drivs av att skapa och bevara mänskliga kontakter samtidigt som du har en analytisk förmåga och fallenhet för siffror, stora flöden av information och stordata.

Vi värdesätter ett gott affärsmässigt förhållningssätt högt då våra kontaktytor, både internt och externt, bygger på samarbete och goda relationer.

Tjänsten ställer höga krav på självständigt arbete och initiativtagande samt flexibilitet och då rollen innebär att du har både rekryteringsprocesser och andra HR-ärenden i gång samtidigt, vill vi att du är duktig på att organisera och prioritera ditt arbete och har en förmåga att arbeta i en snabbfotad och föränderlig miljö. Du vågar lyfta blicken, driva ditt arbete framåt, utmana och vara lösningsorienterad.

Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då vi alla våra muntliga och skriftliga dialoger med kandidaterna och anställda hålls på dessa språk.

Tillträde, omfattning, arbetstider

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Heltid, dagtid/kontorstid. Vårt huvudkontor är placerat i fräscha, ljusa lokaler i DN-huset på Kungsholmen. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete.

Ansökan och frågor

Då vi gör ett löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (18/7) och vi är därför tacksamma för din ansökan så snart som möjligt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.

Premo välkomnar och arbetar för mångfald, inkludering och likabehandling.

Vi ser framemot din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Pressen Morgontjänst KB

Arbetsplats
Premo, Pressen Morgontjänst KB, SVE

Jobbnummer
7945565

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pressen Morgontjänst KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pressen Morgontjänst KB: