Analytiker med inriktning statistik till Upphandlingsmyndigheten

Upphandlingsmyndigheten / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Upphandlingsmyndigheten är Sveriges kunskapscentrum för offentliga affärer. Vi är en ny modern myndighet som utvecklar offentlig upphandling med fokus på effektivitet, hållbarhet och innovation.

Vi ger stöd till nytta för kommuner, landsting, statliga myndigheter och leverantörer genom hela inköpsprocessen. Myndigheten är i en uppbyggnads- och förändringsfas vilket innebär att du som medarbetare har stora möjligheter att bidra till myndighetens utveckling.

Upphandlingsmyndighetens vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Vi är en ung myndighet med uppdrag att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Vi vill utveckla den goda offentliga affären, med fokus på hållbara, innovativa och effektiva upphandlingar.

Nu söker vi ytterligare en analytiker till vår Strategienhet. Enhetens uppgift är att vara sammanhållande i frågor av övergripande och strategisk karaktär. Enheten ansvarar för arbetet med den nationella upphandlingsstrategin, statistiken inom upphandlingsområdet och för forskningsfrågor. Enheten ansvarar även bl. a för internationella uppdrag och samarbeten, digitalisering och standardisering av inköpsprocesserna samt stöd och vägledning i innovationsupphandling.

Publiceringsdatum
2018-02-23

Dina arbetsuppgifter
Som analytiker har du ett helhetsansvar för inhämtandet och hanteringen av information från olika databaser. Du analyserar och bearbetar information om utveckling, trender och omvärld. Du samlar självständigt in och bearbetar informationen i syfte att se mönster, för att på så sätt få en bild av vad effekten inom upphandlingsområdet är. Både interna och externa kontakter och samarbeten förekommer ofta. Vidare exempel på arbetsuppgifter kan vara:

Ta fram och analysera statistik inom offentlig upphandling och närliggande områden

Vara behjälplig i olika projekt och uppdrag, tex. ta fram och analysera underlag om vilka områden som är prioriterade att arbeta med inom specifika uppdrag för myndigheten

Bistå med metodstöd inom statistikområdet

Delta i projekt och arbetsgrupper, både internt och externt

Proaktivt medverka till förändring och utveckling inom ansvarsområdet

Tjänsteresor kan förekomma.

Vi vill att du har

• Relevant högskoleutbildning
• Minst tre års arbetslivserfarenhet inom relevant område som tex. analys, statistik och utredning
• Grundläggande kunskaper i statistikmetodik
• Erfarenhet av kvantitativa metoder och att bearbeta stora datamängder
• God förmåga att pedagogiskt uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska

Meriterande kvalifikationer

Det är en fördel om du som söker har erfarenhet från ett eller flera av nedanstående områden:

• Kunskap om offentlig statistik, särskilt SCB:s statistikdatabaser
• Kunskap om offentlig upphandling
• Erfarenhet av projektledning
• Kunskaper om redovisning inom företagsekonomi
• Erfarenhet av programmering i Excel 2016 och Access 2016

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har mycket god förmåga att sammanställa och analyser stora mängder information samt att använda och bearbeta statistiska uppgifter. Du har ett resultatorienterat arbetssätt och är förändringsbenägen och utvecklingsorienterad. Din analytiska förmåga är utmärkt och du är kommunikativ och pedagogisk. Vi vill att du är med och fortsätter att utveckla vår moderna myndighet, att du har ett stort samhällsintresse och att du tror på möjligheterna med offentliga affärer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Anställningen

Vi söker en medarbetare för tillsvidareanställning och vi tillämpar normalt sex månaders provanställning. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna, nära allmänna kommunikationer.

Så ansöker du
I den här rekryteringen samarbetar Upphandlingsmyndigheten med Experis. För mer information om tjänsten- kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Malin Magnusson 08-736 28 47 alt malin.magnusson@se.experis.com eller Katarina Thomasson 08-736 11 26 katarina.thomasson@se.experis.com. Fackliga kontaktpersoner är Anna Christiansson, SACO-S, 08-586 217 26

Sista ansökningsdag 18 mars. Välkommen att skicka in din ansökan bestående av cv samt personligt brev via vårt rekryteringssystem. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Thomasson, Rekryteringskonsult Experis katarina.thomasson@se.experis.com 08-736 11 26
Malin Magnusson, Rekryteringskonsult Experis malin.magnusson@se.experis.com 08-736 28 47

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Adress
Upphandlingsmyndigheten
Svetsarvägen 10
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 10

Jobbnummer
3983560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: