Ambulansbeställare till SOS Alarm

SOS Alarm Sverige / Undersköterskejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

Vill du vara med och skapa trygghet i samhället?

Som undersköterska på ambulansbeställningen arbetar du med att prioritera och bedöma transporter från sjukvården men även från allmänheten som ringer på vårt icke akuta nummer för beställning av ambulans. Vill du vara en del av navet som skapar trygghet och säkerhet för alla? Då är du den vi söker!

Våra medarbetare utför fantastiska insatser under dygnets alla timmar och vi vill nu bli fler! I Stockholm söker vi nu Undersköterskor för detta uppdrag med start i höst 2017.

ROLLEN

Som ambulansbeställare vid SOS Alarm tar du emot samtal där du bedömer och prioriterar symptom och avgör behov samt prioritering av ambulans. Utifrån din bakgrund som undersköterska gör du en medicinsk bedömning och ser till att rätt transport beställs till angiven plats. Det är ett spännande arbete som ställer krav på lyhördhet och professionalism.. Du arbetar 2-skift samt 5 helger av 10 där du tillsammans med dina kollegor planerar ert schema. I det dagliga arbetet har du en nära dialog med sjuksköterskor, SOS-läkare samt ambulansdirigenter men även 112-operatörer.

VI SÖKER DIG

Vi söker dig som har:

• Undersköterskekompetens
• Arbetat minst tre år inom sjukvården som undersköterska. Meriterande med erfarenhet av akutsjukvård och/eller bedömningssamtal via telefon
• Svenskt medborgarskap och behärskar det svenska språket flytande
• Goda kunskaper i engelska och gärna fler språk
• Förmåga och erfarenhet av att hantera olika typer av vårdärenden och situationer
• Ett systematiskt och metodiskt arbetssätt
• Servicekänsla och är trygg i dig själv och din kompetens
• Förmåga till att samverka och bidra till ett öppet och förtroendefullt arbetsklimat

VI ERBJUDER

Vi erbjuder dig möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö och att få vara med på resan om att skapa ett tryggare Sverige för alla. För att behålla en hög kvalitet i vår verksamhet erbjuder vi kontinuerlig kompetensutveckling.

Varmt välkommen med din ansökan, dock senast den 27/8. Vi hanterar ansökningar löpande.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta oss på rekrytering@sosalarm.se. OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida https://sosalarm.se/Jobba-hos-oss/Lediga-tjanster/.

Vi ser fram emot din ansökan!

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-08-11

Ersättning
Individuell lönesättning. Månadslön + OB-tillägg

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Malmskillnadsgatan 64
11357 Stockholm

Kontorsadress
Malmskillnadsgatan 64

Jobbnummer
3637760

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: