Ambea rekryterar löneadministratör

Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ambea är Nordens ledande företagsgrupp inom vård och omsorg. Tillsammans med över 11 000 experter på omsorg i våra dotterbolag Vardaga och Nytida har vi en stor uppgift: att bidra till att lösa välfärdsutmaningen. Läs mer om hur vi gör skillnad på ambea.com

Är du vår nästa kollega?

Löneavdelningen på Ambea befinner sig i en spännande utvecklingsfas och rekryterar nu en ny löneadministratör med planerad start i början på augusti. Gruppen består i dag av 10 löneadministratörer, en systemförvaltare, en supportansvarig, en pensionsansvarig och en chef för avdelningen och det finns stora påverkansmöjligheter då gruppen befinner sig i ett förändringsarbete. Under 2015 har avdelningen utökat sitt uppdrag genom att tillhandålla servicen till företagets chefer avseende två personaladministrativa system. Löneadministratören är en konsultativ roll där mycket av arbetet sker via mail eller telefon.

Löneadministratören rapporterar till lönechefen och sitter i Ambeas kontor i Solna.

Publiceringsdatum
2015-05-12

Dina arbetsuppgifter
Löneadministratören ansvar för ca 1000 löner och utgör en kvalificerad löne- och personaladmininstrativ service till cheferna. Det innebär ansvar för att utföra traditionella löneadministrativa uppgifter i lönesystemet samt tillhandahålla konsultativt stöd till cheferna avseende tidrapportering och anställningshantering. I det löpande arbetet ingår även uppgifter så som utfärdande av arbetsgivarintyg, anmälan av inkomstuppgifter och inkomständringar till olika myndigheter. Mycket av arbetet sker per telefon eller via mail.

Företaget omfattas av kollektivavtal via Almega Vårdföretagarna.

Vi erbjuder

Ambeas viktigaste uppgift är att bidra till att lösa välfärdsutmaningen. Antalet personer som behöver omsorg ökar i hela Norden. Vi ser här en ny grupp som är vana vid och kräver valfrihet. Samtidigt kommer det inom ett par år att uppstå ett underskott på omsorgsmedarbetare. Dessutom måste välfärden finansieras - både i form av investeringar i boenden och lokaler, utveckling och i den dagliga driften.

Vår uppgift och skyldighet som ledande aktör inom privat omsorg är att bidra till att lösa denna stora utmaning. Det gör vi genom att fortsätta göra det vi är bra på: att dagligen skapa förutsättningar för individuellt, fysiskt och socialt välbefinnande hos dem som nyttjar våra tjänster och hos våra medarbetare, med utgångspunkt från varje individs möjligheter och behov.

Vi ser till våra kunders och våra anställdas behov. Gruppen är under utveckling så det är en möjlighet att vara med och påverka gruppens riktning och sin egen arbetsuppgift. För den som vill utvecklas inom systemfrågor och löne- och PA administration finns det stora möjligheter på Ambea.

Bakgrund
Vi söker dig som har arbetat med lön i några år och som har en KY utbildning inom löneadministration eller motsvarande. Det är meriterande om du har arbetat i större bolag eller har erfarenhet från lönehantering i offentlig vård och van vid att hantera många löner. Du bör ha vana av att arbeta i windowsmiljö och gärna av stordatormiljö. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att ha haft telefon som arbetsredskap och känner dig bekväm med att ge service via telefon och mail. Du får gärna vara intresserad av systemfrågor och se det som en utvecklingsmöjlighet.

Det är meriterande om du har arbetat i Svensk lön POL, HR+ eller HRM Software. Har du erfarenhet från kollektivavtal Almega Vårdföretagen är det meriterande.

För att du ska trivas hos oss tror vi att det är viktigt att du är serviceorienterad och tycker om att vara hjälpsam. Du har en pedagogisk sida och vill hjälpa de chefer som kontaktar dig för frågor som rör personal- och löneadministration. Arbetet präglas av hög grad av självständighet och eget engagemang. Du bör vara lösningsfokuserad och intresserad av att bidra aktivt till avdelningens fortsatta utveckling.

Mer om tjänsten

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Franzén Körlof (070-716 83 94, ulrika.franzen-korlof@wise.se ) eller Martin Jerrskog ( martin.jerrskog@wise.se ) som ansvarar för rekryteringen. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se/jobb så snart som möjligt då vi behandlar ansökningar löpnade.

Varmt välkommen med din ansökan!

Wise Professionals AB - kvalificerad bemanning och rekrytering - http://www.wise.se/ - Stockholm - Göteborg - Malmö - växel 08-555 29000

Varaktighet, arbetstid
Rekrytering via Wise Professionals Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-04
Ange följande referens när du ansöker: 1223
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Franzén-Körlof

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22109 10422 Stockholm

Jobbnummer
2290147

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: