Åmåls kommun söker Upphandlare

Åmåls kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål

Vad erbjuder vi

Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!

Ditt uppdrag

På ekonomienheten är vi åtta medarbetare som tillsammans har ansvaret för att leda och driva det operativa och strategiska utvecklingsarbetet inom ekonomi- och upphandlingsområdet.
Ditt uppdrag är att arbeta med kommunövergripande upphandlingar. Arbetsuppgifterna innebär att självständigt driva upphandlingsprojekt och arbeta med hela upphandlingsprocessen.Du ger råd, informerar och samarbetar med våra verksamheter gällande inköps- och upphandlingsfrågor. Du arbetar med uppföljning samt ansvarar för policy och rutiner inom upphandlingsområdet. Du har ett nära samarbete med upphandlarnas nätverk i Dalsland. I tjänsten ingår också att man är kommunens kontaktperson i försäkringsfrågor.

Vem är du

Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du ser det som självklart att arbeta med utveckling för att nå ständiga förbättringar. Du har sinne för analys och är strukturerad och har förmågan att slutföra dina uppdrag. Du ska kunna arbeta självständigt med integritet och initiativrikedom, fungera drivande i upphandlingsprocessen och ha förmåga att prioritera. Vi ser också att du är en person som har förmåga att bidra till och bibehålla ett trivsamt arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2021-12-17

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen inom juridik, ekonomi, offentlig upphandling eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du bör ha relevant erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU).
Anställningen förutsätter B-körkort och att du kan tillhandahålla digital identifikation, så som bank-ID eller motsvarande.

Anställningen

Tillsvidareanställning på 100% med tillträde 2022-05-01 eller enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Tjänsten är för närvarande placerad vid ekonomienheten inom kommunledningskontoret, som är organiserad direkt under kommunstyrelsen. Närmaste chef är ekonomichefen.

Så ansöker du
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!

(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Åmåls kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143830".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åmåls kommun (org.nr 212000-1587)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Åmåls Kommun

Kontakt
Facklig Vision - Marcus Löfgren
marcus.lofgren@amal.se
079-0655130

Jobbnummer
6190381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun: