Åmåls kommun söker Familjehemssekreterare

Åmåls kommun / Socialsekreterarjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål

Vad erbjuder vi

Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön, däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande - Åmåls kommun (amal.se)

Ditt uppdrag

Dalslands familjehemsenhet är en samverkan mellan de fem Dalslandskommunerna. Här arbetar familjehemssekreterare, barnsekreterare, specialpedagog och hälsopromotör.

Familjehemssekreterarens huvudsakliga arbetsuppgift är att rekrytera, utreda, utbilda och stödja familjehem. Arbetet innebär stor samverkan med barnsekreterare som följer de placerade barnens och ungdomarnas vård.

Vem är du

För detta uppdrag värderas personliga kompetenser högt. Vi ser att du är en flexibel och positiv person som värderar samverkan högt då man i tjänsten har en mycket nära samverkan med familjehem och andra professioner.

Formella kompetenskrav

• Socionomexamen eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

• Anställningen förutsätter att du har B-körkort.

• Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande

Meriterande

• Erfarenhet av att arbeta med familjehemsfrågor.

Anställningen

Tillsvidareanställning på 100% med tillträdesdatum 2024-01-09. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.

Familjehemssekreterare är för närvarande placerad vid Individ- och familjeomsorgen inom Välfärd- och arbetsmarknadsförvaltningen som är organiserad direkt under Välfärd- och arbetsmarknadsnämnden. Närmaste chef är enhetschef.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Publiceringsdatum
2023-10-30

Så ansöker du
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

Varmt välkommen med din ansökan!



(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åmåls kommun (org.nr 212000-1587)

Arbetsplats
Åmåls Kommun

Kontakt
Enhetschef - Familjerätt- och familjehemsenheten
Anna Agdur
anna.agdur@amal.se
0532-17021

Jobbnummer
8226771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun: