Älvsbyns kommun rekryterar Budgetansvarig

Experis Sverige / Ekonomichefsjobb / Älvsbyn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Älvsbyn, Boden, Piteå, Luleå, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Älvsbyn, Boden, Piteå, Luleå, Kalix eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Älvsbyn är Norrbottens pärla. I vår kommun får 8500 människor möjlighet att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen om de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2012-02-01

Dina arbetsuppgifter
Ekonomiavdelningen står inför ett antal pensionsavgångar. Kommunens organisation med en förvaltning innebär att ekonomiadministrationen för hela kommunen är samlad under ekonomiavdelningen.

Som Budgetansvarig är du med och utvecklar hela kommunens ekonomistyrning och uppföljning. En viktig del i arbetet är att följa kommunens ekonomi löpande och rapportera eventuella avvikelser från den fastlagda planen men också bevaka och initiera områden där verksamhetsutveckling är möjlig. Arbetet innebär även att utföra kvalificerade utredningsuppdrag samt löpande följa och utveckla kommunens resursfördelningssystem.

Det finns goda möjligheter att bredda sin kompetens.

Vem är du?
Du har en ekonomutbildning från universitet eller högskola. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med budget, uppföljnings- och redovisningsfrågor gärna från kommunal verksamhet.

Du måste trivas i en roll där ett helhetsperspektiv är centralt. Som budgetansvarig har du en nyckelfunktion inom den kommunala verksamheten och det är viktigt att du vill ha en framträdande kommunikativ roll.

Kontaktperson för detta jobb
För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Josefsson 070 - 853 44 32. maria.josefsson@se.experis.com

Urvalsprocessen sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt dock senast den 19 februari.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Josefsson, 070 - 853 44 32

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1145668

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: