Allroundkontorist Adminstration/Kundsupport

Prima Office AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Prima Office AB i Stockholm

PRIMA OFFICE utvecklar, låter tillverka och marknadsför egna funktionella förvaringsmöbler och källsorteringsmöbler för offentlig miljö. En stor del exporteras. Kontoret är beläget på Kungsholmen i Stockholm i ljusa och fräscha lokaler. Tillverkningen sker i Småland.
www.primaoffice.se

Vi söker en ny medarbetare för administration, ordermottagning och kundsupport. 34 timmarsvecka. Må- to 9-17, fr 9-16 lunch 12-13

Arbetsuppgifterna är huvudsakligen följande:
• dagliga kund- leverantörskontakter både in- och utrikes vilket det sistnämnda alltid sker på engelska
• ordermottagning
• kundsupport
• effektuering av order
• fakturering, handlägga reklamationer, lageravstämning, statistik
• kontroll av fraktfakturor
• utarbetande av nya fraktpriser
• hantering av frakthandlingar
• transporter med bokning och bevakning
• problemlösning vilket kräver god handlingsförmåga och initiativförmåga
• daglig telefonpassning (viktigt med vänligt bemötande)
• vid behov ombesörja försändelse (enklare packning och boka transport)
• hämta och lämna post

Vi kräver att Du ABSOLUT besitter följande egenskaper:
• mycket stor noggrannhet (särskilt administrativt men även i övrigt)
• mycket god samarbetsförmåga (särskilt viktigt på en mindre arbetsplats)
• mycket god kommunikativ förmåga (särskilt viktigt i kundrelationer men även i övrigt)

Du bör dessutom känna ett stort ansvarstagande i Din tjänsteutövning.

Du ska ha lätt för att på ett naturligt och obesvärat sätt tala i telefon.

Du ska vara införstådd i:
• att på en mindre arbetsplats är det ibland snabba kast och att inte vara räddhågsen eller motvillig till mindre kvalificerade arbetsuppgifter som t ex kuvertering av brevutskick
• att ibland arbeta i ett högt tempo
• att kunna prioritera rätt
• att kunna släppa en pågående arbetsuppgift för att istället ta itu med en ny
• att ha en pragmatiskt och positiv inställning att "allt går att lösa"
• att ett gott samspel och feedback/återkoppling mellan medarbetarna är fundamentalt
• att anamma och efterleva den företagskultur som råder även om den inte stämmer överens med din personliga uppfattning eller värdering
• professionellt utförande av dina arbetsuppgifter

Du ska självfallet ha ett glatt och positivt humör och ett harmoniskt och balanserat anlag.
Vi eftersträvar en trivsam och stimulerande arbetsmiljö och en god kollegialitet.
Det ska vara kul att gå till jobbet och vi visar alltid uppskattning för väl utfört arbete.
Vi arbetar i Hogia. Kunskaper i Officepaketet (excel etc) är meriterande.
Goda kunskaper inom IT och web är mycket meriterande.
Vi kräver att Dina kunskaper i engelska motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala vilket ska kunna styrkas. Sökanden som går vidare i rekryteringsprocessen kommer att testas i engelska för att säkerställa nivån.

Tillträde: 16 januari 2017

Har du inte fått besked/svar från oss på din ansökan senast den 24 nov anser vi att den inte motsvarar vårt behov och du är inte längre aktuell för denna tjänst.

Eventuella frågor besvaras av Lars Ölander på telefon
08 - 545 87 650
mån-fr 15.00 - 16.00

Varaktighet, arbetstid
Provanställning 6 mån. 34 tim/v. Arbetstid:må-to 9-17, fr 9-16. Lunch 12-13. Heltid.

Publiceringsdatum
2016-10-27

Ersättning
Startlön 24 000 kr/mån. Frisvårdsbidrag. Sjuk- o pensionsförs vid fast anst. 5 veckors betald semester.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-14
Ange följande referens när du ansöker: Prima Allround

Företag
PRIMA OFFICE AB

Adress
PRIMA OFFICE AB
Industrigatan 4 A
11246 STOCKHOLM

Kontorsadress
Industrigtan 4 C

Jobbnummer
3140332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Prima Office AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Prima Office AB: