Allianceplus Söker Driftadministratör

Allianceplus AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Allianceplus AB i Malmö, Lund, Kävlinge, Helsingborg, Kristianstad eller i hela Sverige

Allianceplus är ett av de största Facility management- och städföretagen i Skandinavien och består av 4 800 medarbetare varav 3 200 i Sverige. Företaget erbjuder ett brett utbud av FM-tjänster till företag i den privata och offentliga sektorn. De största kunderna återfinns i livsmedels-, fastighets- och hotellbranschen samt inom statliga verk och industrin. Allianceplus planerar att expandera sin geografiska närvaro genom organisk tillväxt och nyförvärv i Norden. Samtidigt undersöker man möjligheterna för ytterligare internationell expansion i Norden. Allianceplus i Sverige förväntas omsätta 1,5 miljarder danska kronor (200 miljoner euro) år 2018. Läs mer på www.allianceplus.se

Allianceplus är ett innovativt och ambitiöst företag som just nu befinner sig i en stark tillväxtfas. Vi behöver därför förstärkning i vår organisation och söker en Driftadministratör till vår verksamhet i region Mitt-Syd, med placering i Malmö eller Helsingborg. Trivs du i en roll med breda kontaktytor, där det ställs höga krav på din noggrannhet och sociala kompetens, tror vi att det här är rollen för dig.

Rollen som Driftadministratör är ny inom organisationen och det finns därför möjlighet till att vara med och själv utforma den.

ROLLEN
I rollen som Driftadministratör kommer du att arbeta som en länk mellan driften och de olika supportfunktionerna. Du kommer att stötta cheferna i regionen i deras arbete med olika uppföljningar och administrativa arbetsuppgifter kopplade till drift, kvalité, personal, kunder och ekonomi. Detta kommer att innebära att du tar fram statistik och sammanställer rapporter. Andra arbetsuppgifter kommer att vara uppföljning av underentreprenörer och samarbetspartners samt uppföljning av kvalitetskontroller. Rollen innebär många kontakter såväl internt inom organisationen men även externt eftersom du kommer att besvara inkommande frågor från kunder och leverantörer.
Du rapporterar till Kontraktschefen.

VEM ÄR DU?
Du är en person som är strukturerad, noggrann, engagerad, självständig och serviceinriktad. Du har lätt att skapa och behålla kontakter, hugger i där det behövs och är prestigelös.

Du har genomgått en eftergymnasial utbildning i första hand med inriktning mot Facility Management. Annan önskvärd eftergymnasial utbildningsbakgrund kan vara inom ekonomi eller administration.

Du har erfarenhet av att arbeta med personaladministration och fakturering. Erfarenhet från service- eller entreprenörbranschen är meriterande och har du dessutom erfarenhet av Pyramid och Quinyx är det ett stort plus. Du har en god kommunikationsförmåga och du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du vara skicklig inom Office-paketet.

Vi lägger stor vikt vid din sociala förmåga och för oss är det viktigt att du har skinn på näsan och är orädd för att komma med förslag på förbättringsåtgärder.

Körkort är önskvärt.

DIN ANSÖKAN
Stämmer detta in på dig? Ansök via mail till magnus.sandberg@allianceplus.se, senast den 16 december 2016. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta Magnus Sandberg på 0702-831961.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2016-12-02

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-16

Kontakt
Företag
Allianceplus AB

Adress
Allianceplus AB
21235 MALMÖ

Kontorsadress
Hästvägen 4 E

Jobbnummer
3193926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Allianceplus AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Allianceplus AB: