Alecta söker en värdepappersadministratör på 75%

SJR / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du intresserad av värdepappersadministration av finansiella tillgångar? Vill du arbeta 75% i en roll hos Alecta där du får inblick i finansadministration? Då kan rollen hos Alecta vara något för dig!

Nu letar vi efter dig som är redo att starta omgående på ett konsultuppdrag på 75% hos Alecta som förväntas pågå till och med årsskiftet. Vi letar efter dig som har ett intresse av värdepappersadministration och som trivs i en administrativ roll. Alecta sitter i stora fina lokaler på Regeringsgatan 107 och du välkomnas in i en grupp på ca 10 personer.

I rollen som värdepappersadministratör kommer du att arbeta administrativt med värdepappersadministration av finansiella tillgångar. Det innebär att man ser till att köp- och säljtransaktioner matchar med motparters affärsinstruktioner i enlighet med affärsavslut samt håller löpande kontakt med förvaltare inom Alecta Kapitalförvaltning och Alectas depåbank.

Utöver detta kommer du arbeta med daglig utväxling av säkerheter utifrån upparbetade vinster och förluster i derivatkontrakten. Arbetet kommer ske i SimCorp Dimension.

Lämplig bakgrund
Du är i början av din karriär och är nyfiken på att få lära dig grunderna kring värdepappersadministration. Vi letar efter dig som har en förståelse för finansiella tillgångar och som är insatt i branschen. Du gillar att arbeta administrativt och behåller ditt glada och positiva humör uppe även under rutinartade uppgifter med många deadlines. Du är van att kommunicera med människor samtidigt som du är noggrann i ditt arbete.

Har du tidigare arbetat i SimCorp Dimension är det meriterande. I övrigt hoppas vi på att du har tidigare erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter och trivs i liknande roller.

Övrig information
Ovanstående är ett samarbete mellan Alecta och SJR. Alla ansökningar kommer behandlas av SJR och eventuella frågor hänvisas till ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet - 076647 16 44. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget förväntas pågå till och med årsskiftet och för rätt person kan det finnas chans till förlängning alternativt överrekrytering. Uppdraget utförs på 75% och du förväntas kunna jobba varje dag.

Urval och intervjuer sker löpnade och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2018-01-31

Om företaget
Alecta är förvaltare av tjänstepension sedan 1917. Vi står på kundernas sida med ett enda fokus - att erbjuda trygghet under och efter arbetslivet. Det gör vi genom en god avkastning och låga kostnader. Vi förvaltar 774 miljarder kronor åt våra ägare som är 2,3 miljoner privatkunder och 34 000 kundföretag. På Alecta arbetar cirka 400 personer. www.alecta.se (http://www.alecta.se/).

Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Koblet Olsson alexandra.kobletolsson@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3936061

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: