Åklagaradministratör, vikariat - Åklagarmyndigheten Internationella åklagarkammaren i Göteborg - Administratörsjobb i Göteborg
Åklagaradministratör, vikariat
Åklagarmyndigheten Internationella åklagarkammaren i Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Internationella åklagarkammaren i Göteborg i Göteborg

***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

Diarienummer 2014/1676

Till Internationella åklagarkammaren i Göteborg söker vi en åklagaradministratör som även ska administrera hemliga tvångsmedel och fungera som kammarens IT-stöd. Tjänsten är ett vikariat i ca ett år.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Din viktiga vardag

På Internationella åklagarkammaren i Göteborg får du 12 kollegor som alla är lika ambitiösa som engagerade. På kammaren arbetar vi med världen som arbetsfält vilket innebär kontakter både nationellt såväl som internationellt.

Du möter en modern och platt verksamhet med fokus på det goda ledarskapet där alla hjälps åt över kompetensgränserna. I vår verksamhet är det viktigt att vi speglar samhället, därför jobbar vi medvetet med mångfald och jämställdhet. Här får du också goda möjligheter till utveckling i yrkesrollen och att skapa balans mellan arbete och fritid.

Som administratör hos oss blir det du som ger våra åklagare administrativt stöd. Det innebär bland annat att du får arbeta i brottmålsdiariet, administrera hemliga tvångsmedel, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter. Du kommer att vara kammarens stöd i IT-frågor. Även andra mer kvalificerade arbetsuppgifter kan förekomma. Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ska därför ge god service till både allmänheten och till andra myndigheter såväl nationella som internationella - främst via telefon och e-post.

Många av dina uppgifter kommer du att utföra i vårt eget system Cåbra. Stora delar av arbetet är med andra ord IT-baserat.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

För den här rollen krävs att du har minst gymnasieexamen och erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet av administrativt arbete från rättsväsendet är meriterande, likaså erfarenhet av att ha arbetat med hemliga tvångsmedel. Du måste behärska engelska i tal och skrift.

Som administratör krävs att du har mycket lätt för att samarbeta och att du trivs med att ge service. Givetvis är du noggrann och trivs med att få eget ansvar i ditt arbete.

Den här tjänsten kan komma att bli säkerhetsklassad, vilket innebär att bakgrunds- och säkerhetskontroll görs av den som får tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2014-12-06

Arbetstider och omfattning
Dagtid/Vikariat ca 1 år Tillträde snarast

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Axelsson, ST 010-562 71 23
Mats Sällström, kammarchef 010-562 71 25
Viviann Bengtsson, chefsadministratör 010-562 71 24

Företag
Åklagarmyndigheten Internationella åklagarkammaren i Göteborg

Adress
Åklagarmyndigheten Internationella åklagarkammaren i Göteborg
Box 2565
40317 Göteborg

Kontorsadress
Västra hamngatan 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2092844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten Internationella åklagarkammaren i Göteborg: