Affärsutvecklare Retail- & Rikskunder

Safeteam I Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Safeteam I Sverige AB i Stockholm, Linköping, Trollhättan, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Säkra upp karriären med ett nytt jobb
Vi söker en affärsutvecklare till Retail- & Rikskunder
SafeTeam växer, vill du vara med? Vår avdelning Retail- & Rikskunder jobbar med kunder som har rikstäckande avtal med oss, exempelvis flera stora butikskedjor. Ditt uppdrag är att säkerställa att vi utvecklar vår redan väl fungerande försäljning på affärsområdet. Du jobbar både strategiskt och operativt där det behövs. Affärsutvecklaren blir en ny nyckelfunktion på affärsområdet, där möjligheten till påverkan och utformning av rollen är mycket stor. Tycker du att detta låter spännande? Då kan det vara dig vi söker!

Om SafeTeam
På SafeTeam jobbar vi med allt som har med säkerhet i fastigheter att göra, från passersystem (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/passersystem/), lås (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/las/) och larm (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/larm/) till kameraövervakning (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/kameraovervakning/), dörrautomatik (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/dorrautomatik/), inbrottsskydd (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/inbrottsskydd/) och brandskydd (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/brandskydd/). Vi är idag cirka 180 personer som varje dag levererar riktigt bra service till våra kunder. Och vi blir allt fler.

Att jobba på SafeTeam är att vara en del av en alldeles speciell sammanhållning. Vi är övertygade om att man kan göra fantastiska saker tillsammans när man trivs och mår bra på sin arbetsplats. Därför jobbar vi medvetet med att skapa en arbetsmiljö och kultur som ger hög trivsel för alla medarbetare.

Som anställd hos oss omfattas du av kollektivavtal, så du behöver inte tänka på saker som pensionsavsättningar och försäkringar. Vi erbjuder fördelaktiga villkor, utbildningar och olika förmåner - till exempel friskvårdsbidrag och rabatter på drivmedel, luncher och gymkort. Du får också goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll, eller kanske i en helt ny roll inom bolaget på sikt?

På SafeTeam möts du av vänliga, engagerade och servicefokuserade kollegor. Vi lever våra värderingar; Schyssta, Servicefokuserade och Säkra. Och framförallt: vi har kul på jobbet!

Om affärsområdet Retail- & Rikskunder
I ljusa lokaler i Sickla (https://www.google.se/maps/place/Fagerstagatan+18,+163+53+Sp%C3%A5nga/@59.3909084,17.8809747,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x465f9fafbb645275:0x7b5f56126f16a1ee!8m2!3d59.3909084!4d17.8809747!16s%2Fg%2F11c23w2lzg?hl=en)köpkvarter sitter vår Retail- och Rikskundsorganisation. Vi jobbar med kunder över hela Sverige som har rikstäckande avtal med oss, exempelvis flera stora butikskedjor.

Vi som jobbar inom affärsområdet samarbetar mycket och ser det som naturligt att hjälpa varandra. Detta innefattar avlastning av varandras arbetsuppgifter vid semestrar och högt tryck. Därför är det viktigt att du, precis som vi, är flexibel och ser arbetet på avdelningen som en helhet. Vårt täta samarbete fungerar väl och är en naturlig del av vardagen.

Om jobbet
Tjänsten innebär att du är ansvarig för affärsområdets försäljning ur ett 360-graders perspektiv.

Du kommer att driva affärsområdets upphandlingar, du stöttar övriga i affärsområdet gällande kommersiella frågor som t.ex. att bredda portföljen hos kunder, du är behjälplig i förhandlingar av avtal och arbetar fram lösningar/paketeringar tillsammans med projektörerna. Vidare säkerställer du att nya kunder får den bästa starten, ibland genom att själv ta huvudansvaret för kunden tills rutinerna är på plats och kundansvarig projektledare kan ta över.

Du utför försäljning & projektledning till kunder under uppstartsfasen tills kundansvarig projektledare är tillsatt.

Du har ansvar för våra samarbetspartners runt om i Sverige där du dels tar fram, förhandlar och tecknar avtal med nya eller befintliga partners. Du säkerställer samarbetsformerna och processerna med partners som till vardags hanteras av koordinatorerna och projektledarna. Inrikes resor kommer förekomma beroende på hur du lägger upp ditt arbete, kanske 15 st/år.

Du rapporterar till affärsområdeschefen för Retail- & Rikskunder.

Samarbete och stöd
Du kommer ha ett tätt samarbete med affärsområdeschefen, koordinatorerna, projektledarna och våra projektörer på affärsområdet, samt löpande kontakt med våra kunder och samarbetspartners.

Som stödfunktioner finns, utöver affärsområdeschefen, kundansvarig projektledare, koordinator och projektör. Kunderna förvaltas i det dagliga av kundansvariga projektledare. Kundernas telefonsamtal, supportärenden och mail sköts i första hand av våra koordinatorer. Projektörerna är våra produktspecialister som stödjer dig i ditt arbete att sätta ihop tekniska lösningar. Affärsområdeschefen stödjer dig i det kommersiella. Via huvudkontoret kommer du också samverka med inköp, marknad och KMA.

Om dig
Du är en stark relationsbyggare som brinner för att göra affärer och bygga nya relationer.

Du kan vara både självgående och lagspelare samtidigt, du är driven och ansvarstagande. Du slutför alltid det du påbörjat och har viljan att leverera i alla lägen. Att kommunicera faller sig naturligt för dig - du vill dela med dig. Du arbetar långsiktigt och strategiskt, och hoppar gärna in operativt om det behövs. Du värderar kundrelationer mycket högt och levererar alltid service av högsta klass.

Du har ett starkt självledarskap, är nyfiken och med en arbetsglädje som smittar av sig, du drivs av viljan av att hålla hög servicekänsla mot både kunder och kollegor.

Eftersom vi är ett företag som säljer tekniska lösningar består din dag av tekniska frågor. Det är därför viktigt att du har en god grundläggande teknisk förståelse. Du kan ha skaffat dig denna erfarenhet genom ett teknikintresse, utbildning eller yrkeserfarenhet. Vi ser också att du är drivande i att vilja förstå och lära dig teknik.

Vi söker dig med minst 6 års erfarenhet av B2B i säkerhetsbranschen. Du har erfarenhet av att förhandla, skriva och ingå ramavtal. Du har en teknisk förståelse med mycket god datorvana, framför allt gällande Powerpoint, Word och Excel. Du har B-körkort.

Det är meriterande med produkt-/tjänsteerfarenhet av kamerabevakning, passersystem, lås och beslag, larmsystem, fysisk säkerhet, personsäkerhet, IT-säkerhet samt kunskaper i nätverk.

Eftersom vi är verksamma i säkerhetsbranschen behöver du ha svenskt medborgarskap och en kontroll görs i Polisens belastningsregister inför anställning.

Tillträde och ansökan
Har vi fångat ditt intresse? Härligt! Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansöka...

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-11-11

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Safeteam i Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Safeteam i Sverige AB (org.nr 556336-1681), https://www.safeteam.se/

Arbetsplats
SafeTeam

Kontakt
Erik Lindgren
erik.lindgren@safeteam.se

Jobbnummer
7161618

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Safeteam I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Safeteam I Sverige AB: