Affärsorienterad Ekonomichef / Finance Manager till fastighetsb

SJR / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till vår kund i Stockholm söker vi nu en affärsorienterad Ekonomichef / Finance Manager. Företaget är ett 40-årigt startup med mycket god finansiell ställning som nu befinner sig på en stor förändringsresa. Rätt person har dokumenterad erfarenhet av redovisning samt ett intresse och fallenhet för ledarskap och utvecklingsarbete.

Om rollen
I rollen som Ekonomichef kommer du att arbeta affärsorienterat och operativt i ett snabbväxande bolag. Det krävs ett genuint intresse för bolagets verksamhet, förståelse för affären och förmåga att utveckla, effektivisera och leda ekonomifunktionen såväl operativt som strategiskt.

Som Ekonomichef kommer du att ha övergripande ansvar för ekonomifunktionen som omfattar redovisning, verksamhetsuppföljning, koncernredovisning, bokslut och skatt. Du kommer att leda boksluts- och rapporteringsprocessen och har där det yttersta ansvaret, vilket även omfattar budget- och prognosprocessen. Du samlar in, granskar och sammanställer input från verksamhetens olika delar (förvaltning, utveckling, projekt, transaktion) vilket ställer krav på intresse och förståelse för verksamhetens processer och utveckling. Du agerar bollplank i såväl den dagliga driften som till bolagets ledning och ingår även i ledningsgruppen.

Du kommer att leda och utveckla ekonomifunktionens organisation, struktur, processer och system med fokus på kvalitet och digitalisering. Detta kräver stort engagemang i både den dagliga, operativa redovisningen och samtidigt nära samarbete med övriga grenar i verksamheten.

Kvalifikationer Vi söker en engagerad och verksamhetsnära ekonomichef, med stor redovisningserfarenhet som har viljan att digitalisera arbetssätt och ta ansvar för helheten.

För att passa in i rollen tror du vi att du är /har:

• Civilekonom eller har liknande akademisk utbildning

• Erfarenhet av kvalificerad redovisning, bokslut och rapportering enligt IFRS

• God förståelse för och praktisk erfarenhet av analys, budget och prognosarbete
• Erfarenhet från fastighetsbranschen, vilket inkluderar skattemässiga regler avseende fastighetsutveckling och fastighetsförvaltning samt koncernredovisning

• God kommunikativ förmåga

• Ledaregenskaper med erfarenhet att leda i förändring

• God systemvana och erfarenhet av att effektivisera och digitalisera processer

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och som person är du noggrann, analytisk och strukturerad. Vidare behöver du ha förståelse för enskilda processer och dess konsekvenser för helheten. Du är tydlig i din kommunikation, såväl till medarbetare som till styrelse och du har lätt att få gehör för dina förslag. Vi utgår ifrån att du är affärsmässig, resultatinriktad och är intresserad av affären och kunden. Sunda grundvärderingar med avstamp i långsiktighet, ansvar och respekt är en förutsättning.

Vi erbjuder dig möjligheten att bygga upp hela ekonomiprocessen och sätta strukturen och strategin för området. Hos oss möter du kollegor med olika spetskompetenser men med den gemensamma viljan att långsiktigt utveckla och skapa en helhet. Du arbetar nära beslut, i projekt och team med tydligt uppsatta mål där engagemang, prestigelöshet och samarbete är framgångsfaktorer.

Om vår kund
Bolaget är verksamt inom fastighetsbranschen och har påbörjat en stor förändringsresa. Under 2017 har det genomförts förändringar i fastighetsbeståndet och bolaget har i dagsläget en portfölj i hanterbar omfattning, redo att bygga vidare på. Bolaget har höga ambitioner att utveckla och modernisera hela verksamheten, med starka grundvärderingar och långsiktiga affärer. Här finns både stabilitet och utvecklingspotential för såväl bolag som individ. Här erbjuds en unik möjlighet att arbeta i ett tight team med hög kompetens.

Publiceringsdatum
2018-03-15

Så ansöker du
Vi har valt att samarbeta med SJR i denna rekrytering.Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig ansöka snarast, sista ansökningsdag 15/4. Du söker tjänsten via www.sjr.se.Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt.

Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Therese Kraft på tfn. 08-407 55 14. Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomichef, ekonomi, redovisningschef, redovisning, ekonomiansvarig, finance, finance manager, cfo, controller

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Kraft therese.kraft@sjr.se +46 76 879 9195

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4023016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: