Affärsförvaltare Kundtjänst

AB Storstockholms Lokaltrafik / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Storstockholms Lokaltrafik i Stockholm

Grupp Försäljning och kundservice: Gruppen ansvarar för trafikförvaltningens försäljningsverksamhet och analys därav. Gruppen har en samordnande roll vad gäller intäktssäkring och uppföljning av kundservice, dels genom förvaltning av trafikförvaltningens centrala avtal inom området, men även i form av stöd till andra förvaltande sektioner. Detta innefattar förvaltning av avtal med ombud och leverantörer, säkring av biljettintäkter samt att ge support till företag, ombud, återförsäljare och trafikentreprenörer. Gruppen deltar också aktivt i sektionen Strategisk utvecklings arbete med att utveckla trafikförvaltningens försäljningserbjudande och olika försäljningskanaler.

Affärsförvaltare Kundtjänst

SL Kundtjänst och SL Center är två viktiga kanaler för SL:s kunder att köpa biljetter och få information och service kring sitt resande. Kundtjänsten är också en viktig kanal när någon vill lämna en synpunkt på SL-trafiken.

Just nu är vi inne i en spännande period där vi utvecklar kundtjänsten till en än mer modern kundtjänst. Fokus i det arbetet är att aktivt styra kunder till rätt kanal. Vi vill ge service till våra kunder och se till att vi är tillgängliga för kunderna i de forum och kanaler där kunderna vill kontakta oss.

För tillfället arbetar vi dessutom med upphandlingen av ett nytt kundtjänstavtal. Det nya avtalet, med nya förutsättningar och möjligheter, kommer att driftsättas under 2015. Här har du som affärsförvaltare en stor möjlighet att påverka arbetssätt och processer i samverkan med den nya leverantören, men också vilken kvalitet det nya avtalet kommer att leverera.

Publiceringsdatum
2014-12-12

Dina arbetsuppgifter
I ditt arbete kommer du ha en nära och professionell relation med kundserviceleverantören där du löpande styr och följer upp kundtjänstens arbete.

Som affärsförvaltare följer du upp nyckeltal inom ansvarsområdet och säkerställer att leverantörer uppfyller de servicenivåer och krav som ställts genom avtal. Vid de tillfällen då avvikelser förekommer ansvarar du för att åtgärdsplaner tas fram. Det är också du som följer upp leverantörens åtgärder då det är du som ansvarar för att leverantören uppnår avtalad kvalitet.

Du har också ett ansvar att skapa och upprätthålla informationsvägar mellan trafikförvaltningens olika avdelningar och sektioner, trafikentreprenörer och kundtjänstleverantören. Det är viktigt att kundtjänsten får relevant information om händelser som påverkar kunderna. Information om planerade förändringar eller nya tjänster används dessutom i kundtjänstens prognosarbete för kommande perioder.

Vem är det vi söker?

Vi söker dig med högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi och marknad, eller motsvarande arbetslivserfarenhet, samt flerårig erfarenhet från kundserviceområdet, gärna från leverantörsledet. Det är meriterande om du har erfarenhet inom projektledning och processorienterat arbete.

För att lyckas i tjänsten som affärsförvaltare tror vi att du har erfarenhet av:

• aktiv medverkan i strategisk utveckling av kundtjänstverksamheter avseende teknik och kanaler
• arbete inom kundserviceområdet i ledande position och/eller ha agerat kravställare av kundservicetjänster mot extern leverantör
• hantera både operativa och strategiska frågor samt läsa och tolka statistiska rapporter kopplat till verksamhetsområdet
• aktiv och systematisk förvaltning av komplexa avtal/affärer
• att leda/medverka i förhandlingar

Som person är du lyhörd och kommunikativ samt har en god samarbetsförmåga. Du trivs med en självständig och utvecklingsinriktad roll och du beskriver dig själv som professionell, pragmatisk, resultat- och målinriktad. Då vi arbetar i ett högt tempo är det viktigt att du har en helhetssyn och en god förmåga att prioritera ditt arbete.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi kan erbjuda en central och viktig roll där du, tillsammans med en kollega, har stor möjlighet att påverka våra kunders upplevelse av SL. Du får varierande arbetsuppgifter med många externa och interna kontakter. I din omgivning har du engagerade, målinriktade kollegor som drivs av att arbeta i ett uppdrag som påverkar många stockholmares vardag.

Information och ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis som ingår i Manpower Group. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Viveka Brynbo, telefon 08-452 33 42 eller 070-377 48 54 alternativt den rekryterande chefen Sandra Benngård, telefon 08-686 16 43.

Fackliga kontaktpersoner för SACO är Richard Björk, tfn: 08-686 3779 och för Vision Arne Grundberg, tfn: 08-686 1888.

Ansök och bifoga ditt CV. Vänligen skicka din ansökan så snart som möjligt, intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Lön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Storstockholms Lokaltrafik

Adress
AB Storstockholms Lokaltrafik
Lindhagensgatan 100
10573 10573

Kontorsadress
Lindhagensgatan 100

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2100358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Storstockholms Lokaltrafik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Storstockholms Lokaltrafik: