Affärsdriven och engagerad HR Business Partner - Onninen K-rauta

Onninen AB / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Onninen AB i Sollentuna, Solna, Stockholm, Västerås, Eskilstuna eller i hela Sverige

K-rauta och Onninen söker nu en affärsdriven och engagerad HR Business Partner på ett föräldravikariat på ca 1 år. Vi ser att du behöver börja så snart som möjligt, senast 1 juni 2017

Som HR Business Partner hos oss på K-rauta och Onninen kommer du att tillhöra en av branschens mest kompetenta och förändringsdrivna HR avdelningar. HR avdelningen är en självklar del i affären så vi söker dig som vill ta dig an en utmaning utöver det vanliga. K-rauta och Onninen är ett företag i förändring så det är viktigt att företagets värderingar, högt tempo och varierande arbetsuppgifter inspirerar dig. Tjänsten är placerad i Kista, Stockholms län.

Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. innebära att:

Konsultativt och operativt stötta främst chefer i varuhus och butik, samt övriga linjechefer inom HR-frågor
Arbeta aktivt med att reducera sjukfrånvaron
Bidra med kvalificerat stöd vid rekrytering, utveckling, avveckling, förhandlingar samt tolkning och tillämpning av lagar, avtal och policies
Aktivt medverka i arbetet kring "Employer Brand" internt och externt
Självständigt driva prioriterade uppdrag/ projekt inom HR området
Ansvara för rekryteringsprocesser på en operativ nivå, stötta rekryterande chefer samt genomföra anställningsintervjuer, tester och återkopplingar
Aktivt bidra till att utveckla och förbättra och HR processer och policys
Generell administration och avstämning av avdelningens fakturor och kostnader
Aktivt bidra till att utveckla dig själv, din befattning samt HR avdelningen som helhet
Driven och ansvarig för arbetsmiljöfrågor
Resor ingår i tjänsten.

Vi tror att du har en bakgrund med:

PA utbildning eller motsvarande utbildning eller erfarenhet

Goda kunskaper i praktiskt HR arbete, såsom t.ex. arbetsrätt, förhandlingar och rehabiliteringsfrågor
Minst 5 - 7 års erfarenhet av HR-arbete på operativ nivå
Kunskap och erfarenhet av rekryteringar, meriterande om du arbetat med personlighetstester
Erfarenhet av projektledning
Mycket god kunskap inom Officepaketet, erfarenhet av att arbeta i HR-system, meriterande med schemaläggningskunskaper
B-körkort

Egenskaper som vi tror du bör ha för att lyckas i denna roll:

Drivande, proaktiv, resultatorienterad, självgående och trygg
God kommunikatör i såväl tal och skrift, både på svenska och engelska
Coachande förhållningssätt
Förmåga att skapa och bibehålla goda relationer och har en mycket god samarbetsförmåga
Har förståelse för detaljhandel, praktisk erfarenhet är mycket meriterande

Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid. Vi värdesätter självklart de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tillämpar bakgrundskontroller och personlighetstester som urvalskriterier i alla rekryteringsprocesser.

Om du har frågor om tjänsten kontakta HR direktör Ann-Helén Andersson, 076-133 32 50.

Välkommen med din ansökan

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Publiceringsdatum
2017-04-04

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-01
Ange följande referens när du ansöker: 3395111492
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Helén Andersson 076-133 32 50

Företag
Onninen AB

Adress
Onninen AB
BOX 1602
70116 Örebro

Kontorsadress
Esbogatan 12, 164 74 Kista

Jobbnummer
3417877

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Onninen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Onninen AB: