Affärschef Hyresgästrådgivning

Svefa AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svefa AB i Stockholm, Norrköping, Gävle, Örebro, Falun eller i hela Sverige

Är du en skicklig hyresgästrådgivare ute efter nästa steg i karriären? Är du intresserad av att utveckla ditt ledarskap och ansvara för framväxten av erbjudandet inom hyresgästrådgivning, samtidigt som du vill behålla en fot kvar i konsultrollen? Då har vi en passande öppning för dig, nämligen jobbet som Affärschef inom hyresgästrådgivning hos oss på Svefa!

För dig som har god erfarenhet av hyresgästrådgivning / Tenant Representation och dessutom vill jobba som chef är detta en utmärkt möjlighet. Har du varit chef tidigare är det såklart ett plus, men för den här rollen ser vi att motivation och hur du är som person är det mest centrala!

Vi har under senare år sett en stark tillväxt i Svefas hyresgästerbjudande, samtidigt som den framtida potentialen är stor. Som affärschef kommer man att ta lead i arbetet genom att driva sina idéer, bygga vidare på kundrelationer och såklart jobba ihop med ett dedikerat team. Vi ser fram emot få in en ny stjärna i teamet som drivs av att leverera bästa möjliga service till våra kunder!" - Rikard Wilén, Affärsområdeschef Corporate Solutions

Erbjudande

Hos oss på Svefa kommer du till ett välmående företag med stora mål och ambitioner för de närmaste åren. Det relativt nystartade teamet Corporate Solutions lanserades initialt utifrån tanken att i teamet erbjuda hela Svefas kompetens till den definierade målgruppen, d.v.s. nyttjare av lokaler. Förutom hyresgästrådgivning inkluderar detta exempelvis transaktionsrådgivning, förvaltningsrådgivning och fastighetsutveckling, tjänster som är av stor relevans för kunder som även äger sina egna lokaler. Teamet har sett en stark tillväxt och består idag av 9 medarbetare. Nu har den specifika hyresgästrådgivningsaffären blivit så stor att ett dedikerat team skapas.

Som ansvarig för teamet Hyresgästrådgivning är du en del av ett prioriterat och viktigt erbjudande. Här får du möjlighet att visa din bredd, lära dig mycket om mycket och, sist men inte minst; ha roligt på vägen och bidra till framgångsrika affärer.

Rollen innebär bland annat att:

• du blir en del av ett kompetent team med kunniga kollegor med en stor erfarenhetsbredd
• du får jobba med kollegor som trivs väldigt bra på jobbet; medarbetarundersökning visar på fina siffror vad gäller b la engagemang, stolthet och ledarskap
• du ingår i ett entreprenöriellt sammanhang och får stor möjlighet att leda väg och sätta din prägel i det nystartade Hyresgästrådgivningsteamet
• du jobbar i ett bolag med en unik kompetensmix med högt fokus på korsfunktionellt arbete mellan affärsområdena (där vi b la hittar flera av branschledarna inom sitt område)

Om jobbet

Som Affärschef för Hyresgästrådgivning är du en viktig kugge i affärshjulet med syfte att motivera och stötta kollegor både i uppdrag och utveckling. I rollen driver du också egna konsultuppdrag och bidrar till att utveckla våra affärer.

Mer konkret kommer du:

• ha resultat- och personalansvar för ett team på idag 4-5 personer (men med tillväxtambitioner)
• ta dig an egna konsultuppdrag
• bidra till att skapa nya affärer och driva försäljningsarbetet framåt
• bidra till det ständiga arbetet med att förbättra strukturkapital

Corporate Solutions är idag representerade i Stockholm, Norrköping, Malmö och Göteborg men vi tar oss an uppdrag i hela landet.

Du kommer att tillhöra vårt kontor i Stockholm med fina lokaler i city. Svefa har totalt ca 200 medarbetare placerade från Luleå i Norr till Malmö i Söder.

Vem är du?

För den här rollen söker vi dig som har erfarenhet av att jobba som konsult inom hyresgästrådgivning / Tenant Representation, gärna med ett stort fokus mot den privata sektorn. Har du jobbat som chef tidigare är det såklart meriterande, men det är inget krav. I grunden ser vi att du har högskoleexamen inom exempelvis Fastighet och finans, Ekonomi eller Juridik.

För att trivas i rollen som Affärschef tror vi att du är en relationsbyggare ut i fingerspetsarna och skicklig på att knyta affärskontakter. Förutom att bygga kundrelationer så är du såklart också en motiverande kollega för ditt team och har intresse av att utveckla andra. Du gillar att jobba brett snarare än specialiserat, men har god förmåga att djupdyka i detaljer när det krävs. Vidare tror vi att du är duktig på att driva dina projekt och uppdrag från start till mål på ett dedikerat och strukturerat sätt.

Publiceringsdatum
2022-03-08

Så ansöker du
Låter detta som ett spännande jobb för dig? Vad kul! Skicka in din ansökan i form av ett CV med motivering till varför du söker via formuläret nedan. Kontakta affärsområdeschef Rikard Wilén på 010-603 87 31 om du har några frågor. Vi arbetar med löpande urval och naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svefa AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svefa AB (org.nr 556514-3434), http://svefa.se

Arbetsplats
Svefa

Kontakt
Rikard Wilén
rikard.wilen@svefa.se
010-6038731

Jobbnummer
6415311

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svefa AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svefa AB: