Affärschef - Mekonomen, Partille

Mekonomen Detaljist AB / Chefsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mekonomen Detaljist AB i Partille, Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka eller i hela Sverige

Mekonomen är en ledande bildelskedja i Norden med egen grossistverksamhet, butikskedja och tre unika verkstadskoncept i form av Mekonomen Bilverkstad, Speedy och MekoPartner. Vi har verksamhet i Sverige, Norge, Finland och på Island och erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen står för helhetslösningar, innovation, kompetens, prisvärdhet och hög kvalitet.

Tillsammans med MECA och Sørensen og Balchen är vi en del av Mekonomen Group.

Vill du vara vårt ansikte utåt, bygga ett starkt team och skapa en trivsam arbetsmiljö?
Då kanske du är den ledare som tillsammans med våra kunniga medarbetare får möjlighet att vidareutveckla våra två butiker i Partille. Vi söker dig med ett brinnande intresse för service och affärsmannaskap.

Din utmaning:
• Inom butiken och utifrån Mekonomens värdegrund ha det huvudsakliga ansvaret för butiksdrift och försäljning
• Utifrån budget och handlingsplaner leda och utveckla butiken mot uppsatt mål
• Medverka till att utveckla och optimera Mekonomens totala affär för både butik och konceptverkstad inom distriktet

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Personal, budget- och resultatansvar för den lokala verksamheten.
• I rollen som ledare ingår att hantera en mängd olika personalfrågor, t.ex. återkoppling, kompetensutveckling och delegering av arbetsuppgifter.
• Arbeta aktivt för att du och ditt team uppnår förväntade resultat och mål
• Utveckla och genomföra lokala marknadsföringskampanjer för verkstad och butik
• Första support gentemot verkstadskunder gällande Mekonomens verkstadssystem

Erfarenhet/krav:
• Dokumenterad erfarenhet av eget ansvar för butiksdrift eller liknande
• Dokumenterad erfarenhet av personalledning och ledarskap
• Erfarenhet av ekonomisk uppföljning och budgetarbete
• Branschvana inom detaljhandel
• B körkort
• Kunskap i Office-paketet Språkkunskaper
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift

Publiceringsdatum
2016-11-16

Dina personliga egenskaper
• Affärsmässig
• Mål- och resultatinriktad
• Öppen, lyhörd och tydlig
• Drivande och skapar engagemang
• Har ett helhetsperspektiv
• Självtillit och stabilitet
• Kommunikativ
• Intresse av att leda och utveckla medarbetare

Tjänstens omfattning:
• Heltid 100%, vi tillämpar provanställning
• Individuell lönesättning

Låter detta intressant är du varmt välkommen in med din ansökan. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Patrik Svensson på patrik.svensson@mekonomen.se

Intervjuer kommer att ske löpande varvid ev. anställning kan komma att ske innan annonstiden har gått ut.

Vi servar människor!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 3265060556
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Svensson patrik.svensson@mekonomen.se

Företag
Mekonomen Detaljist AB

Adress
Mekonomen Detaljist AB
Box 19542
10432 Stockholm

Kontorsadress
, Partille

Jobbnummer
3163596

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mekonomen Detaljist AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mekonomen Detaljist AB: