Affärs-/Business controller till interimsuppdrag

Bemannia Kontor AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill arbeta för att etablera, bibehålla och utveckla en god kultur för arbetet med ekonomisk planering, uppföljning och analys.

Om uppdraget

Nu söker vår kund inom affärsområde Liv en affärscontroller för att täcka upp i samband med en föräldraledighet. Start för uppdraget är 2024-04-01 till och med 2025-02-28. Omfattningen är 100% av en heltid och på arbetet sker på plats i kundens lokaler i Stockholm.

Som affärscontroller ingår du i avdelningen Affärscontroller, en grupp med fem erfarna controllers som arbetar nära ledningen och andra intressenter.
Affärsområde Liv har ansvaret för kundens affär som avser pension, långsiktigt sparande och livförsäkring. Affärsområdet utvecklar och förvaltar erbjudanden som möter kollektivavtalsparters, privat- och företagskunders samt fackliga samarbetspartners behov av liv- och personriskförsäkring, pension och annat långsiktigt sparande

Publiceringsdatum
2024-02-26

Arbetsuppgifter
Som affärscontroller arbetar du i huvudsak med att utveckla, följa upp och styra affärsverksamheten. I din vardag följer och analyserar du intäkter, kostnader, resultat samt affärsplanens mål och mätetal. Utöver det arbetar du med olika typer av affärsanalyser och uppdrag ofta på uppdrag av affärschef eller dotterbolags VD.
Exempel på förekommande uppgifter:

• Arbeta med planeringsprocesser så som budget och prognos samt bokslut

• Följa upp, analysera och utvärdera bestånd, försäljning och kostnadsallokering.

• Ta fram statistik och löpande rapportering.

• Medverka vid utveckling av modeller för att följa lönsamhet.

• Medverka vid framtagning av affärsplaner och finansiella planer.

• Delta i verksamhets- och utvecklingsprojekt.

• Ta fram och delta i granskning av business case.

• Samverka med och stödja affärschefer, andra controllers, erbjudandeansvariga och andra uppdragsgivare inom affären.

• Ta fram och presentera beslutsunderlag för beslutsfattare/ledning.

• Godkänt utdrag ur polisens belastningsregister

Kvalifikationer
• Utbildning från universitet/högskola med inriktning ekonomi eller med annan jämförbar erfarenhet som säkerställer relevant faktakunskap för verksamhetsområdet

• God kunskap och erfarenhet av ekonomiska samband och processer till följd av flera års erfarenhet av arbete med affärscontrolling och affärsanalys.

• Erfarenhet från att ha arbetet med att designa modeller exempelvis affärsmodeller, strategier, lönsamhetsmodeller, aktuariella modeller eller liknande

För att passa i rollen ser vi att du har du hög integritet och analytisk förmåga. Du trivs med många kontaktytor och kan se på utmaningar och möjligheter utifrån flera perspektiv. Arbetet är periodvis intensivt och för att lyckas krävs det att du är stabil och handlingskraftig samt angriper ditt arbete på ett strategiskt och strukturerat sätt.

Meriterande

• Erfarenhet av arbete i försäkringsbolag och kännedom om sparande- och riskförsäkring.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 29/2.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 194 50 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Jan Snellman
jan.snellman@bemannia.se
072-194 50 00

Jobbnummer
8496326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: