Advokatsamfundet söker kursadministratör

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.


Publiceringsdatum
2017-02-28

Om företaget
Alla Sveriges omkring 5 700 advokater är ledamöter av Sveriges advokatsamfund. På advokatbyråer arbetar också ungefär 2 100 biträdande jurister. Advokatsamfundets viktigaste uppgift är att upprätthålla en rättrådig och yrkesskicklig advokatkår. Ledamot av Advokatsamfundet kan bara den bli som uppfyller de höga krav som ställs i rättegångsbalken och Advokatsamfundets stadgar. Advokatsamfundet utövar tillsyn över advokater och svarar för utvecklingen av god advokatsed. Chef för Advokatsamfundets kansli är samfundets generalsekreterare. För närvarande har kansliet cirka 35 anställda.

Dina arbetsuppgifter
• Administration, fakturering och uppföljning (genom enkäter) av kurser.

• Dagliga kontakter med kunder och kursledare via telefon och mejl.

• Ta hand om registrering av kurser på Advokatsamfundet och på konferenshotell i Stockholmstrakten.

• Administrera och medverka vid examinationer av blivande advokater.

• Medverka vid genomförande av konferenser (i dagsläget två stora konferenser per år).

Advokatsamfundets utbildningsavdelning genomförde förra året närmare 140 utbildningar med sammanlagt över 4 000 deltagare. Verksamheten består av i huvudsak två delar: förbere­dande kurser och examen för jurister som ska bli advokater samt fortbildningskurser och konferenser för advokater och annan personal på advokatbyråerna. Vi arrangerar såväl juridiska kurser som kurser i ledarskap, förhandling, försäljning och andra ämnen. På avdelningen arbetar en utbildningschef och två kursadministratörer.

Då en av våra kursadministratörer slutar sin anställning i maj söker vi nu en ersättare.

Vem är du?

Du är en välorganiserad administratör med eget driv och god servicekänsla, som har för­måga att hantera ett stort antal kontakter med kursdeltagare och kursledare på ett trev­ligt sätt. Arbetet kräver goda kunskaper i MS Office, god språkkänsla, stresstålighet, och allmänna kunskaper i engelska. Erfarenhet av kundhanteringssystemet Lime är merite­rande. Du behöver ha körkort och tillgång till bil.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Woodcock på Jurek Rekrytering & Bemanning; 0733-109585, alternativt helena.woodcock@jurek.se

Du är varmt välkommen in med din ansökan, inklusive betyg, så snart som möjligt. Urval sker löpande och du söker tjänsten via Jurek Rekrytering & Bemannings hemsida, www.jurek.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Woodcock helena.woodcock@jurek.se 0733-10 95 85

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3346246

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: