Adoptionscentrum Söker En Ekonom

Adoptionscentrum / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-11-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Adoptionscentrum Söker En Ekonom" (publicerad 2018-02-23) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adoptionscentrum i Stockholm, Sundbyberg eller i hela Sverige

Ansvar för vår leverantörs- och kundreskontra, betalningsregistrering och transferering av utlandsbetalningar
Ansvar för löpande bokföring, reseräkningar, viss fakturering
Ansvar för organisationens försäkringar
Avstämning av konton och specifikationer i samband med bokslutsarbete
Ansvar för utlandsredovisning för förmedlingsverksamheten
Övriga förekommande uppgifter inom området

Just nu söker vi en självgående och ansvarstagande ekonom. Som ekonom arbetar du tillsammans med ekonomiansvarig och administratör i ett mindre team inom Adoptionscentrums kansli. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Du ska trivas med att arbeta med detaljer och måste vara strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du behöver också vara organiserad, duktig på att prioritera och ha lätt för att samarbeta. Du ska ha förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2016-11-09

Kvalifikationer
Ekonom
Minst 5 års erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete inklusive direkt arbete med kund- och leverantörsreskontra
Mycket goda kunskaper i Excel och större ekonomisystem
Goda kunskaper i Office-paketet
God förmåga att administrera, organisera och prioritera
Självgående, strukturerad och noggrann
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Vana av arbete i en medlemsorganisation eller politiskt styrd organisation
Erfarenhet av internationella adoptionsfrågor

Adoptionscentrum är en ideell partipolitiskt och religiöst obunden medlemsorganisation.
Vår huvuduppgift är att bedriva verksamhet för de som vill adoptera, adoptivfamiljer och de som är adopterade. Adoptionscentrum förmedlar internationella adoptioner där barnets rätt till familj och vuxnas vilja och förmåga att ta emot barnet som sitt förenas.
Idag har 25 000 barn från över 60 länder fått en ny familj i Sverige genom oss.
I mer än 20 år har vi arbetat med att förbättra tillvaron för barnhemsbarn, med att stimulera till inhemsk adoption, påverkan av myndigheter och beslutsfattare om att barn på institutioner far illa. Allt detta inom ramen för vårt biståndsarbete.
Vi organiserar ca 5000 medlemsfamiljer som alla tillhör en avdelning. Avdelningarna är indelade i geografiska verksamhetsområden och bedriver verksamhet som gagnar Adoptionscentrums syften och mål. Förbundskansliet är beläget i Bromma och har 25 anställda.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en heltidstjänst. Sex månaders provanställning och därefter möjlighet till en tillsvidaretjänst. Tillträde snarast.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-25
Ange följande referens när du ansöker: Ekonom

Kontakt
Fredrik Walldorf fredrik.walldorf@adoptionscentrum.se 0858749907

Företag
Adoptionscentrum

Adress
Adoptionscentrum
Box 11139
16111 Bromma

Kontorsadress
Ekbacksvägen 22

Jobbnummer
3152090

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adoptionscentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adoptionscentrum: