Adminstrationsansvarig på stadsbyggnadsförvaltningen

Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen i Solna

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna har någonting att erbjuda alla: boende, besökare och företagare.

Solna Stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit. Vi söker därför engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Solna till en än mer attraktiv stad för medborgare och besökare, vill du vara en av dem?

Publiceringsdatum
2012-11-06

Arbetsuppgifter
Tjänsten är organisatoriskt placerad inom stadsbyggnadsförvaltningens stab för styrning och stöd och dess administrativa enhet med stabschefen som närmaste chef. Staben ansvarar för stadsbyggnadsförvaltningens lednings- och stödprocesser (verksamhet).

Du kommer att ingå i stabens administrativa enhet som ansvarar för förvaltningens samlade posthantering, registratur, expedition och kundstöd (synpunktshantering och felanmälan).

Enheten består av två assistenter, en kommunikatör och en kommunikationsansvarig. Vi arbetar i dokument- och ärendehanteringssystemet Lex.

Vi befinner oss på en spännande utvecklingsresa och för rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter.

Som administrativt ansvarig ansvarar du för expedition och kundstöd och är arbetsledare för dessa funktioner. Du håller i veckomöten med enheten samt leder det dagliga arbetet. Du är inte rädd för att hugga i och du arbetar själv operativt inom enhetens verksamhet med tyngdpunkt på registratur - du blir förvaltningens huvudregistrator - men även bemanning av kundstödsfunktionen ingår i dina uppgifter. Då den administrativa enheten är nyorganiserad ges du goda möjligheter att själv utveckla, påverka och styra arbetsmetodik och arbetsformer.

Expeditionens viktigaste uppgifter är en för stadsbyggnadsförvaltningen samlad hantering, registratur och fördelning av inkommande och utgående handlingar/ärenden, posthantering samt besöksmottagning under fasta tider.

Kundstödets viktigaste uppgifter att ge medborgare och besökare i Solna stad snabbt och korrekt bemötande när de lämnar synpunkter eller felanmälan. Kundstödet ska ha ett arbetssätt som avlastar handläggare på avdelningarna genom att i stor utsträckning själva kunna besvara och hantera merparten av inkommande ärenden. I kundstödsfunktionen ligger även uppgiften att med utgångspunkt från inkommande ärenden skapa och sprida proaktiv information i syfte att reducera och i bästa fall förebygga felanmälningar/synpunkter.

Du rapporterar direkt till stabschefen och ansvarar för dialogen med förvaltningens avdelningar.

Kvalifikationer
Vi förutsätter att du har en lämplig högskoleutbildning inriktad mot samhällsvetenskap eller liknande. Juridisk kunskap om offentlighet och sekretess, förvaltningslagen och kommunallagen är önskvärt. Dina IT-kunskaper är goda och du behärskar word, powerpoint och excel. Du är intresserad av e-förvaltning och vill bidra till utvecklingen inom området.

Noggrannhet, analytisk förmåga, flexibilitet och känsla för service är egenskaper som är värdefulla i arbetet som administrativt ansvarig. Du ska kunna arbeta självständigt men även ha god samarbetsförmåga eftersom många arbetsprocesser berör ett stort antal personer. Du ska kunna utrycka dig klart och lättbegripligt i tal och skrift. Detta är betydelsefullt, såväl i kontakter med allmänheten som i mer formella sammanhang.

Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen av tjänsten.

Minst tre års erfarenhet från arbete med registrering av handlingar krävs, gärna i ledande befattning. Minst ett års erfarenhet från arbetsledning krävs.
Tidigare erfarenheter från arbete i politiskt styrd organisation, företrädesvis inom kommunal förvaltning, är meriterande. Erfarenhet från arbete i kundstödsfunktion eller liknande verksamhet är en fördel.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% dagtid Dagtid. Kontorsarbetstid normalt 0800-1700, viss möjlighet till flextid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-01-01 Vi önskar att personen kan tillträda denna tjänst så snart som möjligt, helst före årsskiftet.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-23
Ange följande referens när du ansöker: A299344
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Micael Lundmark, 08-734 23 90, micael.lundmark@solna.se

Facklig kontakt
Carin Wihlke, 08-7342324

Företag
Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Adress
Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
Stadshusgången 2
17186 Solna

Jobbnummer
1385026

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen: