Administratörer till Utredningsenheten barn och vuxna

Strängnäs kommun, Utredningsenheten barn och vuxna / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Utredningsenheten barn och vuxna i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi söker nu två administratör till Utredningsenheten barn och vuxna. Enheten är en del av verksamhetsområdet Myndighet som tillhör Socialkontoret. Verksamhetsområdet Myndighet består av tre enheter; Utredningsenheten äldre och personer med funktionsnedsättning, Utredningsenheten barn och vuxna samt Mottagnings- och familjeenheten.

På enheten Utredning barn och unga arbetar 13 socialsekreterare där tre är inriktade mot vuxna och resterande tio mot barn 0-18 år. På enheten finns även två gruppledare och en enhetschef.

För att skapa utrymme för socialsekreterarna att fokusera på myndighetsutövandet och på det sociala arbetet omvandlar vi nu två socialsekreterartjänster till administratörer. Vi söker därför två nya kollegor som brinner för administration och service.

Hos oss arbetar du tillsammans med kollegor som har en bred kompetens och som gärna hjälper varandra i vardagen. Vi är ett engagerat team som ser det som en självklarhet att arbeta med den enskildes behov i fokus. Vi är nyfikna, har ett öppet och positivt klimat och vi gläds med varandra i framgång samt stöttar varandra i motgång.

Publiceringsdatum
2023-05-09

Arbetsuppgifter
I denna roll har du ett nära samarbete med socialsekreterarna och stöttar dem i det administrativa arbetet. Som administratör ansvarar du för att utföra de administrativa uppgifter som behövs för att enhetens övriga arbete ska levereras i tid och med god kvalitet. Ditt arbete genomsyras av god service både gentemot socialsekreterare och klienter.

Som exempel kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Boka in planerade besök enligt utredningsplanen.
• Skicka blanketter för utlåtande från skola, förskola enligt utredningsplan.
• Boka tid för konsultation med sjuk- och hälsovård samt tandvård enligt utredningsplanen.
• Registrera inkomna handlingar i journal.
• Ansvara för fysisk personakt och arkivering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• en avslutad eftergymnasial utbildning med inriktning mot
administration eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig,
• erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning,
• goda IT-kunskaper, goda kunskaper i Office-paketet,
• goda kunskaper både muntligt och skriftligt i svenska språket.

Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten och god kunskap om aktuell lagstiftning så som SoL och LVU.
• tidigare har arbetat i Treserva.
• har kunskap om lagstiftningen gällande arkivering samt offentlighets- och sekretesslagen.

Som person söker vi dig som gillar ordning och reda och som har en hög ansvars- och servicekänsla. Ditt positiva sätt, ditt driv och lösningsfokus gör att du är en uppskattad samarbetspart både internt och externt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar vår värdegrund om öppenhet, utveckling, tydlighet och respekt.

Urvalet sker löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "223/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Utredningsenheten barn och vuxna

Kontakt
Enhetschef Barn och Vuxna
Anna Väst
anna.vast@strangnas.se
0152-296 83

Jobbnummer
7751926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Utredningsenheten barn och vuxna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Utredningsenheten barn och vuxna: