Administratörer till Bygglovsavdelningen

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vi söker två engagerad bygglovsadministratör med intresse för plan- och byggfrågor till vår administrativa grupp på bygglovsavdelningen!

Publiceringsdatum
2022-07-22

Om tjänsten
Som administratör hos oss blir du en viktig del i den administrativa delen av bygglovsprocessen. Du kommer självständigt att utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd i verksamheten. Dina arbetsuppgifter kommer att vara omväxlande med många kontakter, både interna och externa.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• registerara inkomna handlingar och upprätta ärenden
• kungöra och expediera olika sorters beslut, fysiskt och digitalt
• ta fram och sköta faktureringsunderlag m.m.
• löpande leverera statistik
• generellt administrativt stöd åt avdelning och chefer

Kompetenser
• avslutad gymnasieutbildning, inriktning administration eller liknande
• god datorvana

Som administratör har du ett sinne för ordning och reda och kan självständigt prioritera ditt arbete. Du har ett gott bemötande och arbetar bra med andra människor. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor samt skriftlig dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• relevant YH alt. högskoleutbildning
• erfarenhet av administrativt arbete
• grundläggande kunskap om bygghandlingar
• kunskap och förvaltningslagen och plan- och bygglagen
• erfarenhet av verksamhetssystemet ByggR

Tjänstens omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidaretjänst, samt vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse. Vikariat fr.o.m. enligt överenskommelse och 1 år från anställningsdatum

Antal tjänster: 1 tillsvidareanställning, 1 vikariat

Om arbetsplatsen
Bygglovsavdelningen ingår som en av fyra avdelningar på Stadsbyggnad med drygt 120 anställda. Stadsbyggnad ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, markförsörjning och exploatering, trafikplanering, naturvård, kulturmiljövård, bygglov, fastighetsbildning, GIS och kartframställning. Avdelningen är uppdelad i två enheter med två enhetschefer och 25 engagerade medarbetare.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 7 augusti.
Vid frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef via mailadressen nedan. Du kommer bli kontaktad inom 1-2 arbetsdagar.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Örebro kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örebro kommun (org.nr 212000-1967), http://www.orebro.se

Arbetsplats
Örebro Kommun

Kontakt
SACO ., Facklig Expedition
019-21 30 96

Jobbnummer
6836592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: