Administratörer inom resehandling/reception, timanställning, PO Halland

Polismyndigheten / Receptionistjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Halmstad, Falkenberg, Varberg, Helsingborg, Värnamo eller i hela Sverige

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 34 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5 300 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Halland omfattar sex kommuner och är organiserat i fyra lokalpolisområden: Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli.
Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör på timmar i vår reception i Halmstad eller Varberg.

Publiceringsdatum
2023-05-04

Dina arbetsuppgifter
Som administratör med inriktning mot reception är du myndighetens representant i kontakten med de besökare som kommer till polisstationen. I dina ansvarsområden och arbetsuppgifter ingår främst att handlägga pass-/identitetskortsansökningar men även övriga administrativa uppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet inom service och/eller administration med personliga möten
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Tidigare erfarenhet inom service och/eller administration med personliga möten
från polisen eller av annan statlig verksamhet
• Receptionsvana
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska, gärna utomnordiskt språk


Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har viljan att ge god service till allmänheten. Du är flexibel, noggrann och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet.
Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt, ha ett gott omdöme och värna om allas lika värde, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Det är därför viktigt att du som person är lugn, empatisk och känner dig trygg med att hantera olika situationer som kan uppstå.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
Läs mer om tjänsten och ansök via Polisens hemsida. Du hittar annonsen och mer information här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/administratorer-inom-resehandlingreception-timanstallning-po-halland-/

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Norra Källegatan 3 (visa karta)
302 32  HALMSTAD

Arbetsplats
Halmstad polisstation

Jobbnummer
7736604

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: