Administratörer för arbete med U-boken

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Polismyndigheten söker Administratörer för arbete med U-boken
med placering vid Nationella operativa avdelningen, Gränspolissektionen, i Stockholm. Ref nr 124/17. Ansök senast 7 november 2017.
Beskrivning av arbetsplatsen

Nationella operativa avdelningens uppgift är att bekämpa grov organiserad brottslighet och försvåra för kriminella organisationer att verka i Sverige. Av-delningen består av en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseen-het, en kontaktenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, sju regionalt placerade utvecklingscentrum samt ett kansli.

Gränspolissektionen vid den Operativa enheten har det strategiska ansvaret för gränspolisverksamheten och ansvarar för samordna, strukturera och metodut-veckla polisens arbete med gränskontroll, inre utlänningskontroll och verkstäl-ligheter.

Arbetsuppgifter
Gränspolissektionen ansvarar för registrering av inreseförbud (personer som förbjudits att återvända till Sverige), den så kallade U-boken, och söker nu administratörer till denna U-boksfunktion. Arbetet innebär att registrera och uppdatera återreseförbud.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• hantera och registrera inkommande uppgifter beträffande beslut om av-visning, utvisning och verkställighet, eller upphävande av sådant beslut
• ansvara för att inkommande beslut registreras i U-boken (NEPU) och SIS
• besvara och skicka förfrågningar från polisregioner och andra myndig-heter avseende U-boken
• bidra i arbetet att utveckla verksamheten, hitta nya arbetssätt och ta fram skriftliga rutiner

Andra uppgifter som kan tillkomma är bevakning av sektionens funktionsbrev-lådor, statistiksammanställning och allmänna administrativa uppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• gymnasieutbildning
• erfarenhet av att hantera och sortera information
• erfarenhet av service eller administration
• god datorvana
• goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska

Meriterande
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av polisiära register, särskilt NEPU och SIS men även PÄr och DAR, samt Migrationsverkets system Wilma
• erfarenhet av administrativt arbete på myndighet eller domstol
• erfarenhet av arkivering och registervård
• erfarenhet av arbete med utlänningsärenden
• kunskaper i förvaltningslagen eller utlänningslagen

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är noggrann, kvalitetsmedveten och har ett strukturerat arbetssätt. Du är självgående och ansvarstagande samt är flexibel och har förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter. Rollen kräver även god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontakt
Vill du veta mer? Välkommen att kontakta gruppchef Anna Garphult på tfn 010-563 85 52.

Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 21; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92 eller Stefan Marcopoulos ST, tfn.010-563 91 39; Karna Tillhe-den, SEKO Polisen, tfn 0732-490 422.

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning.

Ansökan
Vid din ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 7 november 2017. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till registrator.kansli@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med ref.nr 124/17 i mailets ärendemening.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm.

Varmt välkommen med din ansökan!
POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och per-sonlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värde-grund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom poli-sen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Enligt ÖK

Publiceringsdatum
2017-11-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-07

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 STOCKHOLM

Jobbnummer
3780207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: