Administratör, Vägledning och antagning

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.



Enheten Vägledning och antagning är en enhet som hanterar all studie och yrkesvägledning och antagning inom utbildning för vuxna i Kristianstad.

Det är en ny enhet som bildats då det tidigare funnits olika organisationer för funktionerna. Arbetet utgår från VLC och arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdrag. Som administratör ingår man i enheten där stor vikt i arbetet är antagning till all utbildning för vuxna. Traditionella administrationsuppgifter ingår också. Visionen är ett bra bemötande och skapa möjligheter till genomtänkta val och beslut för att nå sina individuella mål.

Publiceringsdatum
2017-10-16

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att samarbeta främst med Studie- och yrkesvägledare och enhetschef inom Vägledning och antagning men även med annan personal inom Skolområde Gymnasieskola/Vuxenutbildning och Utbildning och arbete. I dina arbetsuppgifter inom enheten ingår bl.a följande:

• administration av ansökningar och antagning samt prövningar

• rapportering till bl.a CSN och SCB

• diarieföring och arkivering

• beställningsansvar och fakturahantering

• uppföljning och statistik

Du är ansiktet utåt med placering på expeditionen där du tar emot inkommande besök och telefonsamtal, hantering av post och diarieföringshandlingar. Du är även ansvarig för arkiv och för att nödvändigt material finns på expeditionen.

Du ska delta i utvecklingsarbete och måste vara beredd på förändringar i verksamheten och tycka detta är stimulerande.

Kvalifikationer
Du som söker har treårigt gymnasieprogram inom administration alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom skola. Erfarenhet av vuxenutbildning samt ha god kännedom inom området skola anses meriterande.

Då kommunikation och dokumentation ingår i arbetet krävs god svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Office-paketet. Vi ser gärna att du har kunskaper i engelska samt annat modernt språk. Kunskaper i Procapita och sociala medier anses meriterande.

Som person skall du ha förmåga till såväl självständigt arbete som samarbete. Med verksamhetens mål i fokus tar du dig an arbetet med kreativitet, flexibilitet och engagemang. Förändringar och utveckling av verksamheten pågår kontinuerligt vilket kräver att du är öppen för nya angreppssätt. Du möter alla människor på ett professionellt och personligt sätt.

Anställningsvillkor
Vikariat på heltid på Vägledningscentrum. Tillträde snarast enligt överenskommelse med varaktighet 6 månader, möjlighet till förlängning.

Sista ansökningsdag 2017-10-30

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Berne Olofsson på tfn 0733-134551 alternativt rektor Marie Strandberg på tfn 0738-53 23 78.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Visstidsanställning till

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-30
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2017/869
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Berne Olofsson, enhetschef 0733-13 45 51
Marie Strandberg, rektor 0738-53 23 78

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3752039

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: