Administratör / tullhantering till företag i Göteborg

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Göteborg
2024-04-26


Visa alla backofficejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-04-26

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Företaget. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
Företaget erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. I Sverige har de ca 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal orter i landet. De arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Nu söker de förstärkning till tullavdelningen som sitter på fina lokaler på kontoret i Mölndal.

Dina arbetsuppgifter
Som tullagent på detta företag jobbar du i huvudsak med att producera tulldeklarationer, transiteringar, intrastat, tillfällig lagring samt fakturering. Du kommer i hög grad arbeta med service åt företagets transportkunder. De flesta kundkontakterna är interna, men viss extern kundkontakt förekommer också.
En stor del av arbetet inkluderar även att vara i kontakt med myndigheter och det är därmed viktigt att hålla sig uppdaterad i tullagstiftningen för att klara tjänsten som tullagent. Tullavdelningen finns på två adresser, totalt är ni ca 10-15 personer som arbetar tillsammans med mål om att nå kundernas förväntningar gällande import och export.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasieutbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning som tullspecialist
• Något års erfarenhet av administrativt arbete, meriterande om du arbetat i transportkedjan, exempelvis som bokningsadministratör alternativt att du arbetet med leveransvillkor genom logistik och/eller inköp
• Goda kunskaper i Office365
• Flytande i tal och skrift på svenska samt goda kunskaper i engelska

För att trivas i rollen är du van att ta ansvar för dina arbetsuppgifter, du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du är noggrann i utförandet av arbetsuppgifter och har ett tillvägagångssätt för att lösa problem. Vidare trivs du i en supporterade roll och vi tror att du motiveras av att hjälpa andra människor.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg (Mölndal)
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Selina Fredin
selina.fredin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8642887


Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: