Administratör till utredningssektionen i polisområde Fyrbodal i

Polismyndigheten Region Väst / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Region Väst i Trollhättan, Uddevalla, Lysekil, Göteborg, Borås eller i hela Sverige

Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten, samt en polisområdesgemensam utredningssektion med särskilt utredningsansvar för vissa typer av brott. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Fyrbodal
Polisområde Fyrbodal omfattar 17 kommuner och är organiserat i tre lokalpolisområden; västra Fyrbodal, östra Fyrbodal och södra Fyrbodal. På polisområdesnivå finns en utredningssektion samt ett områdeskansli.
Vid utredningssektionen utreds grova brott, brott i nära relation och brott där särskild barnkompetens behövs, inom sektionen finns även polisområdets jour- och spaningsverksamhet.

Arbetsuppgifter
Som administratör på utredningssektionen är du ett viktigt stöd i vår utredningsverksamhet. Du kommer att arbeta i en föränderlig miljö och därför kan arbetsuppgifter variera från dag till annan. Du arbetar nära sektionschef och våra fem gruppchefer men även andra typer av samarbeten förekommer i hög utsträckning såväl inom som utanför myndigheten. Du arbetar främst i polisens olika IT-system, men det förekommer även inslag av manuellt pappersarbete. Arbetet utgår från en fastställd process som är styrd av lagar, rutiner och tidsramar.

I rollen ingår bland annat följande ansvarsuppgifter och ansvarsområden:

• Administration i polisiära IT-system som PÄR, Palasso, DurTvå mm.
• Personalplanering för skiftespersonal samt ansvar för frånvaroplanering
• Kontrollera och attestera fakturor
• Inköp av exempelvis kontorsmaterial
• Föra protokoll och anteckningar i olika sammanhang
• Kvalitetssäkra och kontrollera underlag och handlingar som ska lämnas ut eller skickas vidare
• Besvara frågor från allmänhet, externa aktörer eller andra personer inom myndigheten gällande pågående utredningar via telefon och mail
• Huvudansvar för funktionsbrevlådan; hantera samt fördela till rätt instans


Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Några års erfarenhet av att ha arbetat administrativt och serviceinriktat
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska samt engelska i tal och skrift
• Mycket god datorvana och lätt för att sätta dig in i olika datorsystem

Meriterande:
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Erfarenhet av att ha arbetat med diarieföring
• Erfarenhet av offentlig verksamhet
• Eftergymnasial utbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, till paralegal eller annan utbildning som myndigheten bedömer som relevant

Personliga egenskaper

• Vi söker dig som är trygg i din administrativa kompetens och som trivs i en roll med många olika kontaktytor.
• Serviceinriktad och ha förmåga att möta andra på ett lyhört sätt.
• Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete.
• Flexibel med förmåga att prioritera när situationen kräver det.
• Du kommer att arbeta självständigt såväl som med dina övriga kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.
• Då tjänsten är ny behöver du vara en person som har lätt för att skapa rutiner och metoder och se vad som behöver göras.

Som representant för polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Ibland kommer du att möta människor som råkat ut för svåra händelser och därför är det viktigt att du känner dig trygg med att hantera denna typ av situationer. Som administratör hos polisen arbetar du med ärenden som innehåller information som måste hanteras på ett korrekt sätt, vilket innebär att du behöver förstå och kunna arbeta utifrån gällande sekretessbestämmelser.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.



Kontakt
• Information om uppdraget: Sektionschef Jesper Rieck, tfn: 010-56 52577, jesper.rieck@polisen.se
• Information om rekryteringsprocessen: Marlene Sandblom, tfn 0725-09 36 08 marlene.sandblom@polisen.se
• Arbetstagarorganisationer: SEKO Polisen, ST inom Polisen, Polisförbundet region Väst och SACO-S


Tjänsteställe: Trollhättan

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Hur du ansöker
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök via denna länk: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=7d1030d1-97d5-4aae-99ee-ec65eb27a47d

Varaktighet, arbetstid
Anställning: Tillsvidare som administratör med funktion administratör utredning. Polismyndigheten tillämpar provanställning under högst sex månader, om du inte redan är anställd inom myndigheten. Arbetstid: Dagtid med möjlighet till flex

Publiceringsdatum
2018-01-04

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-25

Kontakt
jesper.rieck@polisen.se

Företag
Polismyndigheten Region Väst

Adress
Polismyndigheten Region Väst
Box 164
46124 TROLLHÄTTAN

Kontorsadress
Klintvägen 2

Jobbnummer
3885746

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Region Väst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Region Väst: