Administratör till uthyrningsenheten

ÖrebroBostäder AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ÖrebroBostäder AB i Örebro

ÖrebroBostäder AB (ÖBO) är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Örebro kommun. Vi har 23 800 lägenheter och 1 300 kommersiella lokaler. Vår affärsidé är att erbjuda attraktiva bostäder och lokaler med bredd och variation i god boendemiljö. ÖBO har ett uttalat kundfokus och vår devis hem för dig, uttrycker vår vilja att möta olika behov och önskemål.



Uthyrningsenheten består av Uthyrningen, Kundcenter, ÖBO Lokaler inklusive ÖBO Omsorgsfastigheter samt en stab. Till Uthyrningsenhetens stab söker vi en administratör. På uthyrningsenheten är vi totalt 36 medarbetare varav 4 finns i staben. Staben ansvarar bland annat för hyresadministration, hyressättning, registrering i och underhåll av våra administrativa system. Som medarbetare på staben rapporterar du till vår Förhandlings- och uthyrningschef, som har det övergripande ansvaret för hela uthyrningsenheten.



Publiceringsdatum
2018-01-23

Dina arbetsuppgifter
Som administratör hos oss arbetar du bland annat med:

• Hantering och registrering av tillval och badrumsrenoveringar för våra hyresgäster (inmatning, scanning och insortering)
• Administration kring prislistor efter hyresförhandling
• Hyresjusteringar och förfrågningar
• Lägga upp nya produkter, registrering av ytor och hyror i fastighetssystemet
• Upprätta kontrollistor
• Hyresavisering
• Sammanställningar och statistikunderlag
• Andra förekommande administrativa uppgifter såsom tex upprättande av protokoll, scanning av avtal mm

Arbetet bedrivs både självständigt och i samverkan med andra kollegor.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och några års erfarenhet från kvalificerade arbetsuppgifter inom administration, gärna inom ekonomi eller hyresadministration. Vidare har du goda kunskaper i Officeprogrammen, främst Excel samt lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift. Har du erfarenhet av arbete i Momentum PM4 eller annat likvärdigt fastighetssystem så är det meriterande.

Viktiga färdigheter för tjänsten är att du är noggrann, självgående, strukturerad, har en ekonomisk medvetenhet, är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga.

På ÖBO får du arbeta i ett så kallat aktivitetsbaserat kontor där arbetsplatsen är flexibel inom kontoret. Vi strävar efter att vara en hälsosam arbetsplats där du har goda möjligheter att sätta din hälsa i centrum.


För mer information är du välkommen att kontakta Carl-Johan Baatz, Förhandlings- och uthyrningschef, på telefon 0707-194297 alt carl-johan.baatz@obo.se. Facklig representant för Vision är Mona Liljenskog, nås via växel 019-19 42 00. Din ansökan vill vi ha senast den 6 februari 2018 Den lägger du in via Ansök-knappen nedan.





ÖrebroBostäder arbetar aktivt med att vara en attraktiv arbetsgivare. Våra medarbetare tycker att vi är en trygg arbetsgivare, att våra arbeten kännetecknas av ansvar, frihet och variation och att vi har goda utvecklingsmöjligheter och bra arbetskamrater. Läs gärna mer om hur det är att jobba hos oss på vår hemsida www.obo.se. Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.

ÖrebroBostäder AB tillämpar kompetensbaserad rekrytering och utgår från våra värdegrunder - människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ÖrebroBostäder AB

Adress
ÖrebroBostäder AB
Box 8033
700 08
70008 Örebro

Kontorsadress
Fredsgatan 20 A

Jobbnummer
3918895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ÖrebroBostäder AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ÖrebroBostäder AB: