Administratör till upphandling (Tranemo kommun)

Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen / Ekonomiassistentjobb / Tranemo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Tranemo, Svenljunga, Gislaved, Gnosjö, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen i Tranemo

Hos oss på Ekonomifunktionen välkomnas du till ett gäng med god stämning och flexibla arbetsmöjligheter där du kan arbeta både från kontoret och hemifrån. Du får flexibel arbetstid, möjlighet att semesterväxla och kan mot bruttolöneavdrag både ha en bil, cykel eller spara extra till din pension.

Upphandlingsavdelningen är en del av kommunens Ekonomifunktion och består i dag av en upphandlingsansvarig och en upphandlare.

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.

Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.

Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.
Tranemo kommun Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.

Publiceringsdatum
2023-05-12

Arbetsuppgifter
Som administratör kommer du vara arbeta med administrationen på upphandlingsenheten. Du kommer att arbeta i nära samarbete med upphandlare samt med beställare. Du är ansvarig för upphandlingsenhetens telefon- och e-postservice både internt mot våra verksamheter/beställare och som extern kontakt med leverantörer. I det innebär också att du är behjälplig med vår interna beställarorganisation. Vidare publicerar du information på intranät samt ansvarar för vår avtalsdatabas. Det kan handla om exempelvis att administrera förlängningar, uppsägningar av avtal, kontroll av indexreglering, stöd i att göra avtal och information lättillgängligt för våra beställare samt hålla informationen aktuell och flödande. En annan viktig arbetsuppgift blir att hantera utlämnandet av handlingar samt diarieföring och gallring av handlingar.

Då detta är en ny tjänst har du chansen att vara med och utveckla rollen utifrån verksamhetens behov.

Du ska obehindrat kunna arbeta med IT-verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet, ekonomisystem samt upphandling- och beställarsystem. Vi värdesätter kunskap inom systemet Tendsign.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• erfarenhet från arbete som administratör
• känsla för struktur och ordning.

För att lyckas i rollen som administratör är det viktigt att du har ett intresse för att lära dig nytt. Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig snabbt in i olika situationer. Det är meriterande om du har jobbat med upphandling, uppföljning eller avtalsförvaltning. Vidare är det även meriterande om du har erfarenhet av diarieföring och arkivering.

Som administratör kommer du att ha många kontakter, både med kommunens verksamheter och med kommunens leverantörer. Det krävs därför att du besitter en god social kompetens och pedagogisk förmåga, samt att du är en god kommunikatör i frågor som gäller råd, stöd och support. Vidare är du strukturerad, analytisk, tar egna initiativ och har lätt för att få saker gjorda. Du ska ha förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C139756".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tranemo kommun (org.nr 212000-1462)

Arbetsplats
Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen

Kontakt
Ekonomichef
Konrad Fredh
konrad.fredh@tranemo.se
0325-576056

Jobbnummer
7769930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen: